Dealer samochodów - branża motoryzacyjna 2022

Jako Agencja E-commerce Exelmedia podejmujemy się współpracy z klientami wywodzącymi się z różnych branż. Jednym z nich jest jeden z największych dealerów samochodów KIA w Opolu. W swojej ofercie posiada on nowe i używane samochody oraz prowadzi sklep internetowy z częściami samochodowymi.

Profil klienta – branża auto-moto

Exelmedia specjalizuje się w marketingu online oraz e-commerce. Posiadamy bardzo duże doświadczenie w marketingu internetowym, a także prowadzeniu sklepu internetowego – od lat skutecznie rozwijamy własny sklep online, który aktualnie zajmuje topową pozycję w wyszukiwarce. Wykorzystując naszą wiedzę podjęliśmy się współpracy z jednym z największych salonów samochodowych w Opolu. Rozpoczynając współpracę w 2015 roku zaczynaliśmy budować widoczność stron od zera. Przez kolejne lata nieustannie dążyliśmy do jej poprawy, a tym samym pozyskania nowych klientów i zwiększeniu sprzedaży. Obecnie nasz klient może poszczycić się jedną z najwyższych pozycji w wyszukiwarce w branży moto w Polsce, co doskonale odzwierciedla ogrom włożonej przez nas pracy.

Dodatkowo, jako agencja doświadczona w e-commerce zaproponowaliśmy naszemu klientowi niezwykle innowaycjny pomysł - połączenie strony głównej dealera samochodowego z internetowym sklepem motoryzacyjnym. Model wsparcia głównego biznesu poprzez sklep e-commerce to unikalny w skali kraju pomysł, który został szczegółowo opracowany oraz wdrożony przez specjalistów z zakresu marketingu online i e-commerce z Exelmedia. Ciężka praca oraz nowe rozwiązania okazały się ogromnym sukcesem i bezpośrednio przyczyniły się do wzmocnienia pozycji klienta, poprawieniu jego zasięgów oraz wyników finansowych.

Strona dealera samochodowego w Opolu – Case Study 2022

1. Prowadzone działania w ramach marketingu internetowego

  • Strategia marketingowa
  • Rozpoczynając naszą pracę w roku 2015 musieliśmy opracować odpowiednią strategię, która przyniosłaby najlepsze efekty. Początkowo strona salonu samochodowego posiadała zerową widoczność w internecie, a tym samym bardzo niską pozycję. Z tego względu podjęliśmy się kompleksowej analizy konkurencji, aby zorientować się lepiej w branży auto-moto. Następnie przeanalizowaliśmy aktualną stronę klienta, profil jego odbiorców i wspólnie ustaliliśmy jakie działania należy podjąć, by osiągnąć zadowalające efekty.

  • Słowa kluczowe
  • Jednym z pierwszych etapów naszej pracy, zanim rozpoczęliśmy przeprowadzanie optymalizacji contentu i treści na stronie głównej dealera było wyszukanie odpowiednich słów kluczowych. Wykorzystując do tego jedne z najlepszych dostępnych narzędzi pozyskaliśmy aktualne keywords’y i stworzyliśmy księgę słów kluczowych, którą następnie wykorzystaliśmy do dalszych działań.

  • SEO Content Marketing
  • Posiadając słowa kluczowe dla poszczególnych podstron podjęliśmy się analizy treści oraz wprowadzeniu odpowiednich zmian – optymalizacji contentu. Dzięki pracy naszych doświadczonych copywriterów udało nam się pozytywnie wpłynąć na widoczność strony klienta i poprawieniu jej pozycji w wyszukiwarkach.

  • Optymalizacja SEO
  • Poza optymalizacją treści nasza praca zorientowana była na kompletnej optymalizacji SEO. Dzięki tym działaniom jeszcze skuteczniej poprawiliśmy pozycjonowanie SEO strony klienta.

  • Optymalizacja techniczna
  • Nasz zespół specjalistów od marketingu internetowego zajął się także optymalizacją techniczną strony, usuwając wszelkie błędy i niedoskonałości, czyniąc tym samym stronę bardziej przyjazną dla potencjalnych klientów.

  • Reklamy Google Ads
  • Jednym z naszych działań było również przeprowadzenie szeregu kampanii Google Ads, których celem było zwiększenie sprzedaży nowych modeli samochodów oraz aut dostosowanych do konkretnego profilu klienta. Skuteczne działania reklamowe Google Ads przyczyniły się do większej sprzedaży pojazdów przez salon samochodowy naszego klienta.

  • Social Media Marketing
  • Pragnąc dotrzeć do jak najszerszego grona klientów ukierunkowaliśmy nasze działania także na media społecznościowe. Prowadząc kampanie reklamowe i promocyjne w Social Mediach naszego klienta budowaliśmy kontakt z odbiorcami i potencjalnymi klientami.

  • Blog
  • Wraz z poprawą strony głównej rozszerzyliśmy nasze działania o stworzenie wartościowych wpisów blogowych, które stanowiły cenne wsparcie dla strony głównej i pomogły w dotarciu do kolejnych klientów.

2. Efekty współpracy

Kluczem do sukcesu okazała się wzajemna współpraca, zaufanie oraz ciężka praca obydwu stron. Osiągnięcie topowej pozycji wśród ogromnej konkurencji w branży motoryzacyjnej to niemałe wyzwanie. Niemniej udało nam się wspólnie osiągnąć fantastyczne efekty. Optymalizacja SEO i contentu, treści, a także optymalizacja techniczna strony i inne działania wpłynęły bardzo dobrze na kwestię pozycjonowania i umieściły stronę klienta na wysokiej pozycji w wyszukiwarkach. Tym samym zanotowaliśmy poprawę widoczności, a co za tym idzie – większy ruch na stronie, pozyskaliśmy nowych klientów i udało nam się poprawić wyniki finansowe klienta. Dużą rolę w uzyskanych efektach przyniosły też dobrze przeprowadzone kampanie reklamowe Google Ads.

Branża auto moto – Case Study 2022 – widoczność SEMSTORM

Widoczność według SEMSTORM – TOP 50

Widoczność według SEMSTORM – TOP 20

Widoczność według SEMSTORM – TOP 10

Widoczność według SEMSTORM – TOP 3  

Branża samochodowa – Case Study 2022 – Dane GSC

Branża samochodowa – Case Study 2022 – Ahrefs

 

Wykres powyżej przedstawia ruch organiczny SEO:



Branża samochodowa – Case Study 2022 – Google Analytics

1 sty 2017 - 24 mar 2022

Skontaktuj się z nami

Dzwonię w sprawie nowej usługi
Proszę o kontakt
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z polityką prywatności

Zobacz więcej pozycji

Porozmawiajmy o twoim marketingu

Dzwonię w sprawie nowej usługi
Proszę o kontakt
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z polityką prywatności

Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że kontynuując przeglądanie tej strony wyrażasz zgodę na zapisywanie na Twoim komputerze tzw. plików cookies. Ciasteczka pozwalają nam na gromadzenie informacji dotyczących statystyk oglądalności strony. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie ich zmień ustawienia swojej przeglądarki internetowej.