Dealer samochodów - branża motoryzacyjna 2022

Jako Agencja Marketingu E-Commerce Exelmedia podejmujemy się współpracy z klientami wywodzącymi się z różnych branż. Jednym z nich jest jeden z największych dealerów samochodów KIA w Opolu, z którym rozpoczęliśmy współpracę w 2015 roku.

Profil klienta – branża auto-moto

Nasza firma specjalizuje się w marketingu online oraz e-commerce. Posiadamy bardzo duże doświadczenie w marketingu internetowym, a także prowadzeniu sklepu internetowego – od lat skutecznie rozwijamy własny sklep online, który aktualnie zajmuje wysokie pozycje w wyszukiwarce. Bazując na naszej wiedzy oraz umiejętnościach świadczymy usługi z zakresu marketingu e-commerce.

Jedną z firm, z którą współpracowaliśmy jest wiodący dealer samochodowy w Opolu, z którym działaliśmy wspólnie od 2015 roku. Na początku współpracy strona internetowa naszego klienta posiadała niemal zerową widoczność. Przez kolejne lata nieustannie dążyliśmy do jej poprawienia, a tym samym do pozyskania nowych klientów i zwiększenia sprzedaży. Obecnie nasz klient może poszczycić się jedną z najwyższych pozycji w wyszukiwarce w branży moto w Polsce, co doskonale odzwierciedla ogrom włożonej przez nas pracy.

Strona dealera samochodowego w Opolu – Case Study 2022

1. Prowadzone działania w ramach marketingu internetowego

  • Strategia SEO
  • Naszą współpracę z salonem motoryzacyjnym z Opola rozpoczęliśmy od przeprowadzenia kompletnego audytu strony klienta, analizy konkurencji oraz klientów, co pozwoliło nam lepiej zorientować się w branży auto-moto. Na podstawie uzyskanych wyników obraliśmy i wdrożyliśmy odpowiednią strategię, która miała zwiększyć liczbę klientów oraz poprawić wyniki finansowe naszego klienta. Strategią, którą zaproponowaliśmy był niezwykle innowacyjny pomysł, który zakładał połączenie strony głównej dealera samochodowego z internetowym sklepem motoryzacyjnym. Dzięki temu uzyskaliśmy model wsparcia dla głównego biznesu w postaci sklepu e-commerce, co było absolutnie unikalnym rozwiązaniem w skali kraju. Cały projekt został szczegółowo opracowany oraz wcielony w życie przez naszych specjalistów marketingu online i e-commerce z Exelmedia.

  • Research słów kluczowych / Keyword Research
  • Jednym z pierwszych etapów naszej pracy, zanim rozpoczęliśmy optymalizację contentu i treści na stronie głównej dealera było wyszukanie odpowiednich słów kluczowych dla poszczególnych podstron. Research przeprowadziliśmy w oparciu o jedne z najlepszych dostępnych narzędzi do pozyskiwania słów kluczowych, a następnie skompletowaliśmy księgę słów kluczowych, która została wykorzystana w kolejnych działaniach.

  • SEO Content Marketing
  • Dzięki wyselekcjonowaniu odpowiednich keywordsów, dopasowanych do każdej z podstron na stronie klienta mogliśmy rozpocząć analizę treści oraz wprowadzanie niezbędnych zmian, czyli optymalizację contentu. Treści na stronie klienta zostały dostosowane do konkretnych odbiorców – osób poszukujących nowych i/lub używanych samochodów.

  • Optymalizacja SEO
  • Oprócz optymalizacji treści nasza praca zorientowana była na kompletną optymalizację SEO. Dzięki tym działaniom chcieliśmy jeszcze skuteczniej poprawić pozycjonowanie SEO strony klienta.

  • Optymalizacja techniczna
  • Kolejnym zadaniem, z którym się zmierzyliśmy była optymalizacja techniczna strony. Usunęliśmy wszystkie błędy i niedoskonałości, poprawiając tym samym User Experience i czyniąc stronę główną dealera samochodowego bardziej przyjazną dla potencjalnych klientów.

  • Reklamy Google Ads
  • Jednym z naszych działań było również przeprowadzenie szeregu kampanii Google Ads każdego typu. Reklamami, na które się zdecydowaliśmy były zarówno reklamy Google Ads Search Network, Google Digital Network czy również reklamy YouTube, PLA (produktowe) i reklamy typu Remarketing. Celami, które chcieliśmy osiągnąć poprzez działania reklamowe Google Ads było zwiększenie sprzedaży nowych modeli samochodów oraz aut dostosowanych do konkretnego profilu klienta. Z tego względu każdą kampanię Google Ads poprzedziliśmy kompleksową analizą, która pozwoliła nam na stworzenie reklam dopasowanych do potencjalnych klientów.

  • Social Media Marketing
  • W ramach współpracy byliśmy również odpowiedzialni za obsługę mediów społecznościowych naszego klienta. Naszymi zadaniami było prowadzenie kampanii reklamowych i promocyjnych w Social Mediach oraz budowanie kontaktu z odbiorcami i klientami.

  • Blog
  • Po skutecznej optymalizacji strony głównej klienta rozszerzyliśmy nasze działania o tworzenie wartościowych wpisów blogowych. Artykuły stanowiły cenne wsparcie dla strony głównej oraz pomagały w dotarciu do kolejnych klientów.

2. Efekty współpracy

Kluczem do sukcesu okazała się wzajemna współpraca, zaufanie oraz ciężka praca obydwu stron. Osiągnięcie topowej pozycji wśród ogromnej konkurencji w branży motoryzacyjnej to niemałe wyzwanie. Niemniej udało nam się wspólnie osiągnąć fantastyczne efekty. Optymalizacja SEO, stworzenie wartościowego contentu, optymalizacja techniczna strony, a także dobrze przeprowadzone kampanie reklamowe Google Ads oraz inne działania, których podejmowaliśmy się na całym etapie współpracy zaowocowały znaczną poprawą pozycjonowania i umieściły stronę klienta na wysokiej pozycji w wyszukiwarkach. Nie możemy także pominąć kwestii połączenia salonu samochodowego z internetowym sklepem z auto częściami, co okazało się niezwykle udanym rozwiązaniem oraz stanowiło jeden z kluczowych czynników w osiągnięciu ostatecznych rezultatów. Dzięki naszej intensywnej pracy zanotowaliśmy poprawę widoczności strony naszego klienta, a co za tym idzie – uzyskaliśmy większy ruch na stronie, pozyskaliśmy nowych klientów i udało nam się poprawić wyniki finansowe klienta.

Podczas współpracy poszerzyliśmy naszą wiedzę oraz zdobyliśmy nowe umiejętności, które wykorzystujemy w kolejnych projektach. Sukces, który odniósł nasz autorski projekt stworzenia modelu wsparcia głównego biznesu w postaci sklepu online sprawił, że wdrożyliśmy podobne rozwiązania u innych naszych klientów. Za każdym razem notowaliśmy podobne rezultaty, czyli skuteczne wsparcie dla głównego biznesu i stworzenie alternatywnego źródła dochodów.

3. Zakończenie współpracy

Na początku naszej współpracy podjęliśmy się dużego wyzwania, jakim bez wątpienia było wypozycjonowanie strony naszego klienta niemal od zera. Prowadziliśmy kompletne działania marketingowe, w tym zadania z zakresu: SEO, Copywritingu, Ads, e-mail marketingu, Social marketingu, a także tworzyliśmy grafiki i obsługiwaliśmy strony klienta. Na każdej płaszczyźnie udało nam się odnieść duży sukces i znacząco poprawić wyniki klienta. Jednak od 2021 roku nasza firma zmieniła strategię działań i zaczęliśmy koncentrować się wyłącznie na działaniach SEM, tj. SEO oraz ADS. Konsekwencją naszej zmiany, a tym samym z uwagi na to, że nie świadczymy już kompleksowych działań marketingowych zakończyła się nasza wieloletnia i owocna współpraca z naszym klientem z branży motoryzacyjnej. Po 5 latach wspólnej pracy jesteśmy w pełni usatysfakcjonowani z uzyskanych efektów, a na koniec współpracy nasz klient pozostał z precyzyjnie określonym planem działania na przyszłość i możliwościami dalszego rozwoju.

Branża auto moto – Case Study 2022 – widoczność SEMSTORM

Widoczność według SEMSTORM – TOP 50

Widoczność według SEMSTORM – TOP 20

Widoczność według SEMSTORM – TOP 10

Widoczność według SEMSTORM – TOP 3  

Branża samochodowa – Case Study 2022 – Dane GSC

Branża samochodowa – Case Study 2022 – Ahrefs

 

Wykres powyżej przedstawia ruch organiczny SEO:



Branża samochodowa – Case Study 2022 – Google Analytics

1 sty 2017 - 24 mar 2022

Skontaktuj się z nami

Dzwonię w sprawie nowej usługi
Proszę o kontakt
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z polityką prywatności

Zobacz więcej pozycji

Porozmawiajmy o twoim marketingu

Dzwonię w sprawie nowej usługi
Proszę o kontakt
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z polityką prywatności

Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że kontynuując przeglądanie tej strony wyrażasz zgodę na zapisywanie na Twoim komputerze tzw. plików cookies. Ciasteczka pozwalają nam na gromadzenie informacji dotyczących statystyk oglądalności strony. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie ich zmień ustawienia swojej przeglądarki internetowej.