Branża samochodowa – Case Study 2022

Jako Agencja E-commerce Exelmedia podejmujemy się współpracy z klientami wywodzącymi się z różnych branż. Jednym z nich jest jeden z największych dealerów samochodów KIA w Opolu. W swojej ofercie posiada on nowe i używane samochody oraz prowadzi sklep internetowy z częściami samochodowymi.

1. Profil klienta – sklep auto części online

Zgodnie z ustalonym planem wdrożyliśmy w życie plan otworzenia sklepu motoryzacyjnego online, jako bezpośredniego modelu wsparcia głównego biznesu klienta. W asortymencie sklepu dostępne są części samochodowe, różnego rodzaju akcesoria i gadżety motoryzacyjne oraz inne produkty związane z branżą auto-moto. Nasze działania miały wpłynąć na poprawę widoczności sklepu w wyszukiwarce, zwiększenie ruchu na stronie oraz pozyskaniu nowych klientów i poprawieniu wyników finansowych. Na potrzeby tego podjęliśmy się szeregu działań, wykorzystując do tego nasze doświadczenie w branży E-commerce oraz umiejętności naszych specjalistów z Agencji  E-commerce Exelmedia.

2. Prowadzone działania marketingowe na rzecz rozwoju sklepu internetowego

  • Strategia marketingowa
  • Podobnie jak w przypadku optymalizacji strony autosalonu, tak samo optymalizacja sklepu e-commerce wymaga opracowania odpowiedniej strategii działań. W tym miejscu przeprowadziliśmy odrębną analizę konkurencji – topowych sklepów motoryzacyjnych online, analizę sklepu naszego klienta oraz jego potencjalnych odbiorców.

  • Optymalizacja SEO contentu/treści
  • W dalszej kolejności rozpoczęliśmy pracę nad treściami i contentem na stronie sklepu. Nasza praca polegała na optymalizacji istniejących treści oraz stworzeniu nowego, wartościowego contentu. Wykorzystaliśmy do tego uprzednio stworzoną księgę słów kluczowych, rozbudowaną o nowe pozycje, odpowiednie dla sklepu z częściami samochodowymi.

  • Optymalizacja SEO
  • W przypadku sklepu online samochodowego również podjęliśmy działania, których celem była optymalizacja SEO i poprawa pozycjonowania oraz widoczności sklepu w wyszukiwarce.

  • Optymalizacja techniczna
  • Uwagę skupiliśmy także na aspektach technicznych, które negatywnie wpływały na poruszanie się po sklepie oraz utrudniały klientom proces zakupowy. Nasi specjaliści przeprowadzili dokładną analizę, która pozwoliła na wyszukiwanie wszystkich niedoskonałości oraz ich usunięcie. W efekcie czego strona stała się o wiele bardziej przystępna i atrakcyjna pod względem wizualnym i technicznym.

  • Kampanie Google Ads
  • Naszym założeniem było zwiększenie sprzedaży i poprawa wyników finansowych klienta. W tym celu również skorzystaliśmy z reklam Google Ads, które zostały precyzyjnie skonstruowane i dostosowane do potencjalnych klientów. Zgodnie z naszymi oczekiwaniami kampanie Google Ads sklepu e-commerce przyniosły założone efekty i udało nam się wywindować liczbę klientów i sprzedanych produktów.

  • Link building – linkowanie
  • Zastosowaliśmy także linkowanie wewnętrzne w sklepie internetowym, którego celem była poprawa pozycjonowania sklepu oraz ułatwienie klientom poruszania się po nim.

  • Przyszła rozbudowa oferty
  • Dodatkowo nasz zespół przygotował klienta do rozbudowywania oferty, przygotowując odpowiednie treści i szablony pod przyszłe podstrony czy produkty.

3. Efekty współpracy

Prowadzenie sklepu internetowego to zadanie, które wymaga odpowiedniej wiedzy i umiejętności. Tym bardziej, jeśli chodzi o osiągnięcie zadowalającej pozycji i wyróżnienie swojej oferty pośród konkurencji. Dokładnie to było celem naszej współpracy z klientem z branży automoto. W ramach wzajemnej pracy chcieliśmy osiągnąć topową pozycję sklepu w wyszukiwarce, pozyskać większe grono klientów, zwiększyć ruch na stronie, a tym samym poprawić sprzedaż i wyniki finansowe. Wykorzystując doświadczenie ze świata e-commerce, umiejętności copywriterów i specjalistów z zakresu marketingu internetowego udało nam się zbudować bardzo wartościowe treści oraz poprawić SEO sklepu internetowego oraz jego funkcjonowanie od strony technicznej. Efektem tego są o wiele atrakcyjniejsze wyniki widoczności i ruchu oraz zwiększone przychody, które uzyskuje nasz klient. Dzięki współpracy z Agencją Exelmedia sklep przebił się przez konkurencję i osiągną pewną, wysoką i stabilną pozycję. Z kolei dzięki planowaniu przyszłej oferty i przygotowaniu klienta do dalszych zmian mamy pewność, że sklep online będzie stale się rozbudowywał i jeszcze bardziej umacniał na topowej pozycji.

Nasz innowacyjny pomysł połączenia salonu samochodowego z internetowym sklepem z auto częściami, jako elementem wspierającym okazał się niezwykle udany i był jednym z głównych czynników, który przyczynił się do ostatecznych efektów współpracy. Wyniki, które wspólnie osiągnęliśmy wywindowały główny biznes klienta, a przy okazji pozwoliły rozwinąć kolejne źródło dochodów. Doświadczenie, które zebraliśmy przez cały ten projekt pozwolił nam na wdrożenie podobnych rozwiązań również u innych klientów, co także zawsze okazywało się istotnym wsparciem dla głównego biznesu.

Sklep internetowy auto-moto – Case Study 2022 – widoczność SEMSTORM

Widoczność według SEMSTORM – TOP 50

 

Widoczność według SEMSTORM – TOP 20

 

Widoczność według SEMSTORM – TOP 10

 

Widoczność według SEMSTORM – TOP 3

Motoryzacyjny sklep internetowy – Case Study 2022 – Dane GSC

Motoryzacyjny sklep internetowy – Case Study 2022 – Ahrefs

 

Wykres powyżej przedstawia ruch organicznegy SEO:

Samochodowy sklep internetowy – Case Study 2022 – Google Analytics

1 sty 2018 - 20 mar 2022

1 sty 2020 - 31 gru 2020

Porównanie z: 1 sty 2019 - 31 gru 2019

1 sty 2021 - 31 gru 2021

Porównanie z: 1 sty 2020 - 31 gru 2020

Skontaktuj się z nami

Dzwonię w sprawie nowej usługi
Proszę o kontakt
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z polityką prywatności

Zobacz więcej pozycji

Porozmawiajmy o twoim marketingu

Dzwonię w sprawie nowej usługi
Proszę o kontakt
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z polityką prywatności

Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że kontynuując przeglądanie tej strony wyrażasz zgodę na zapisywanie na Twoim komputerze tzw. plików cookies. Ciasteczka pozwalają nam na gromadzenie informacji dotyczących statystyk oglądalności strony. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie ich zmień ustawienia swojej przeglądarki internetowej.