1. Profil klienta – sklep auto części online
Stworzenie internetowego sklepu motoryzacyjnego było naszym innowacyjnym pomysłem przygotowanym dla naszego klienta – dealera samochodowego z Opola. Sklep e-commerce, który od postaw opracowaliśmy, a następnie wdrożyliśmy w życie stanowi bezpośredni model wsparcia dla głównego biznesu klienta. W asortymencie sklepu dostępne są części samochodowe, różnego rodzaju akcesoria i gadżety motoryzacyjne oraz inne produkty związane z branżą auto-moto oraz samochodami, które dostępne są w salonie naszego klienta. Stworzony przez nas sklep online z auto częściami miał wpłynąć na poprawę wyników osiąganych przez główny biznes klienta, a także stanowić dodatkowe źródło dochodów.
2. Prowadzone działania marketingowe na rzecz rozwoju sklepu internetowego
- Strategia SEO
- Optymalizacja SEO contentu/treści
- Optymalizacja techniczna i SEO
- Kampanie Google Ads
- Link building – linkowanie
- Przyszła rozbudowa oferty
Aby sklep e-commerce mógł być podporą dla głównego biznesu oraz przynosić oczekiwany zysk musieliśmy opracować odpowiednią strategię jego rozwoju. Nasze działania rozpoczęły się od analizy konkurencji - topowych sklepów motoryzacyjnych online, analizy potencjalnych odbiorców oraz zaplanowania tworzenia contentu na poszczególne podstrony sklepu. Po obraniu strategii i zaplanowaniu poszczególnych działań przeszliśmy do kolejnych etapów pracy.
Jednym z pierwszych zadań, z którymi przyszło się nam zmierzyć było stworzenie wartościowych treści na stronę sklepu. Wykorzystaliśmy do tego uprzednio stworzoną księgę słów kluczowych, którą zrobiliśmy na potrzeby strony głównej salonu samochodowego. Rozbudowaliśmy ją jedynie o nowe pozycje, odpowiednie dla sklepu z częściami samochodowymi.
Cały proces powstawania sklepu internetowego naszego klienta odbywał się pod naszym okiem. Dlatego od samego początku mogliśmy zadbać o odpowiednią optymalizację SEO oraz optymalizację techniczną i przystosować sklep do wymagań branży e-commerce. W ten sposób dodatkowy biznes naszego klienta od początku cechował się przystępnością i atrakcyjnością pod względem wizualnym i technicznym.
Kampanie Google Ads to jeden z głównych czynników, który pozwolił nam osiągnąć sukces w przypadku głównego biznesu naszego klienta. Dlatego też chcieliśmy wykorzystać reklamy Google Ads do rozwoju sklepu online. Zanim jednak przygotowaliśmy reklamy, przeprowadziliśmy kompleksową analizę odbiorców. W ten sposób stworzyliśmy kampanie reklamowe precyzyjnie dostosowane do potencjalnych klientów.
Kolejnymi działaniami, które zastosowaliśmy w sklepie internetowym było stworzenie linkowania wewnętrznego. Celami, które chcieliśmy dzięki temu osiągnąć były poprawa pozycjonowania sklepu oraz ułatwienie klientom poruszania się po podstronach sklepu.
Dodatkowo przygotowaliśmy szablony opisów produktów i podstron, co ułatwiło klientowi wprowadzanie nowych kategorii oraz produktów do oferty sklepu.
3. Efekty współpracy
Założenie i prowadzenie sklepu internetowego to zadanie, które wymaga odpowiedniej wiedzy i umiejętności. Tym bardziej, jeśli chodzi o osiągnięcie zadowalającej pozycji i wyróżnienie swojej oferty pośród konkurencji. Niemniej, dzięki doświadczeniu i umiejętnościom naszych specjalistów udało się nam zbudować od podstaw dobrze funkcjonujący sklep internetowy automoto. Zgodnie z pierwotnymi założeniami alternatywny biznes w formie sklepu e-commerce znacząco wpłynął na poprawę pozycji głównego biznesu w wyszukiwarce. Dodatkowo pozyskaliśmy nowych klientów, zarówno dla salonu samochodowego, jak i samego sklepu online. Zwiększyliśmy także ruch na obydwu stronach klienta, a co za tym idzie – poprawiliśmy sprzedaż i wyniki finansowe.
Zasługą uzyskanych wyników były stworzone przez nas wartościowe treści, optymalizacja SEO oraz zadbanie o prawidłowe funkcjonowanie sklepu z aspektu technicznego. Równie istotny wpływ na wyniki miały regularnie przeprowadzane kampanie Google Ads. Finalnie jesteśmy bardzo zadowoleni z rezultatów, które osiągnęliśmy z naszym klientem i uważamy, że w kolejnych latach utrzyma się on na swojej wysokiej pozycji w wyszukiwarce i będzie nieustannie rozwijać swój główny oraz dodatkowy biznes.
Sklep internetowy auto-moto – Case Study 2022 – widoczność SEMSTORM
Widoczność według SEMSTORM – TOP 50
Widoczność według SEMSTORM – TOP 20
Widoczność według SEMSTORM – TOP 10
Widoczność według SEMSTORM – TOP 3
Motoryzacyjny sklep internetowy – Case Study 2022 – Dane GSC
Motoryzacyjny sklep internetowy – Case Study 2022 – Ahrefs
Wykres powyżej przedstawia ruch organicznegy SEO:
Samochodowy sklep internetowy – Case Study 2022 – Google Analytics
1 sty 2018 - 20 mar 2022
1 sty 2020 - 31 gru 2020
Porównanie z: 1 sty 2019 - 31 gru 2019
1 sty 2021 - 31 gru 2021
Porównanie z: 1 sty 2020 - 31 gru 2020