Czy SEO to sygnalizacja świetlna?

Jeśli drogi czytelniku lubujesz się w kolorowych sygnałach z Yoast SEO for Wordpress czy też podobnego narzędzia, to mam dla Ciebie smutną wiadomość.

Skontaktuj się z nami

Dzwonię w sprawie nowej usługi
Proszę o kontakt
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z polityką prywatności

Dzisiaj krótko, ale sprawa ważna dla każdego kto uważa, że narzędzia załatwiają sprawę wiedzy i doświadczenia.

Jeśli drogi czytelniku lubujesz się w kolorowych sygnałach z Yoast SEO for Wordpress czy też podobnego narzędzia, to mam dla Ciebie smutną wiadomość:

SEO to nie sygnalizacja świetlna.

Światło zielone w narzędziu nie oznacza, że robisz dobre SEO, tylko że realizujesz narzucony schemat i to jeszcze dotyczący bardzo wąskiego wycinka problemu.

Przykład: piszesz tytuł swojego wpisu blogowego i narzędzie pokazuje zielone światło, tzn, że z punktu widzenia narzędzia zrobiłeś ten fragment pracy dobrze. Osobną kwestią jest czy powstały tytuł rzeczywiście jest dobry dla pozycjonowania (strategii) i osób, które ten tytuł będą widzieć (czyli dla Twojej grupy docelowej).

Wniosek z powyższego dla Twojego pozycjonowania:

  • SEO w 2019 to nie są dwa czy trzy czynniki, nad którymi zapanuje jedno narzędzie.
  • SEO to też nie są frazy kluczowe, które rozliczałeś miesięcznie ze swoją agencją, a których rolę większość osób źle interpretuje w całym procesie pozycjonowania.

Czym więc powinno być dla Ciebie to SEO?

  • SEO to dostosowanie serwisu pod wyszukiwarki - żeby ułatwić czytanie, analizowanie i rankingowanie zawartości w indeksie wyszukiwarki, koniecznie bez straty dla Twojej grupy docelowej.
  • SEO to dobry i ustrukturyzowany content, który tworzysz.
  • SEO to świadomie realizowana strategia, a nie przypadkowe działania.
  • SEO to w dalszym ciągu również wartość serwisu „na zewnątrz”, czyli jakość linkowania zewnętrznego (zapomnij o przypadkowym spamowaniu na prawo i lewo, bo kupiłeś w dobrej cenie tysiące linków).

Chcesz robić dobre SEO?, nie rób zatem optymalizacji w modelu „sztuka dla sztuki” - bo narzędzie pokazuje kolor czerwony, więc muszę coś zrobić...

Jeśli chcesz samemu pozycjonować, naucz się w zamian:

  • jak tworzyć strategię fraz kluczowych dla Twojego biznesu,
  • jak pisać dobre title, description,
  • jak tworzyć czytelne url-e,
  • jak używać nagłówków/śródtytułów,
  • jak robić strukturę wpisu,
  • co robić ze zdjęciami,
  • jak linkować wewnętrznie,
  • jak unikać kanibalizacji fraz kluczowych?

To podstawy ale wystarczające, żeby samodzielnie pracować nad swoją pozycją w Google.

Technikalia zostaw specjalistom, bo po co masz uczyć się technologii tworzenia stron czy zarządzania serwerem.

Podsumowanie.

  • SEO to taka wielka trójca: technikalia, content i linkowanie. Jedno nie może istnieć bez drugiego. jedno drugie napędza i uzupełnia.
  • Narzędzia, z których korzystasz w całym procesie to tylko...narzędzia, w rękach dobrego specjalisty uczynią cuda, a pozostali będą tylko widzieć te czerwone i zielone światełka...
  • Miej odrobinę pokory i traktuj SEO jako szczyt góry, którego nie widzisz, bo dotarłeś dopiero do pierwszej partii drzew, a przed tobą jeszcze daleka droga do celu i niewiadomo co zdarzy się po drodze.
  • Warto w tej drodze mieć też mapę, żeby wiedzieć dokąd się idzie (i jakie mamy alternatywy), bo błędne założenia na początku nie zaprowadzą Ciebie na sam szczyt. No i jak coś pójdzie nie tak, to będziesz szybciej wiedział co poprawić.

Tak więc na początek: strategia seo, plan i wdrożenie, analiza i weryfikacja postępów, a dopiero później narzędzia, które tylko(aż) ułatwią i przyspieszą Twoją pracę.

Same narzędzia roboty SEO nie zrobią i dobrze, bo nadal ludzkość może spać spokojnie, a ja mam na chleb dla rodziny :-)

Powodzenia!

Porozmawiajmy o uczciwym marketingu

Dzwonię w sprawie nowej usługi
Proszę o kontakt
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z polityką prywatności

Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że kontynuując przeglądanie tej strony wyrażasz zgodę na zapisywanie na Twoim komputerze tzw. plików cookies. Ciasteczka pozwalają nam na gromadzenie informacji dotyczących statystyk oglądalności strony. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie ich zmień ustawienia swojej przeglądarki internetowej.