Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że kontynuując przeglądanie tej strony wyrażasz zgodę na zapisywanie na Twoim komputerze tzw. plików cookies. Ciasteczka pozwalają nam na gromadzenie informacji dotyczących statystyk oglądalności strony. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie ich zmień ustawienia swojej przeglądarki internetowej.
Skontaktuj się z nami
Mówiąc o marketingu w wyszukiwarkach w Polsce, tak naprawdę myślimy o Google. Wyszukując informacji w Internecie, prędzej, czy później trafiamy na Google. Wpisując interesujące nas zapytanie, otrzymujemy zdefiniowane wyniki wyszukiwania. Całą stroną tychże wyników jest właśnie SERP (ang. Search Engine Result Page).
Co to jest SERP?
SERP to nic innego jak strona zawierająca listę adresów znalezionych przy pomocy wyszukiwarki internetowej, w odpowiedzi na wyszukiwaną przez nas frazę. Wyniki te zostały automatycznie doprecyzowane do naszego zapytania, tak by jak ściśle odpowiadały na zadane przez nas pytanie. W SERP'ie znajdują się adresy witryn zaindeksowanych przez roboty Google, jak i strony www dodane przez reklamodawców przy pomocy systemu Google AdWords.Podział wyników wyszukiwania Google
Reklamy AdWords w formie linki sponsorowane wyświetlają się w górnej oraz dolnej części wyników wyszukiwania. Do marca 2016 roku reklama tekstowa AdWords pojawiała się również w prawej części SERP. Prawą stronę wyników wyszukiwania często zajmują reklamy produktowe PLA. Możemy tam znaleźć produkty, które aktualnie wyszukujemy wraz ze zdjęciem, ceną oraz adresem sklepu.
Knowledge Graph - Szukając jakiegoś miejsca, bądź firmy możemy w prawej części wyników wyszukiwania znaleźć specjalnie utworzoną wizytówkę z danymi kontaktowymi oraz mapką dojazdu. Google pobiera informacje o firmach z profilu Google Moja Firma oraz Google Maps. Innym razem mogą pojawić nam się szczegółowe informacje dotyczące wyszukiwanej przez nas frazy np. wydarzenia historycznego, gatunku zwierząt, czy roślin. Dane te pochodzą z zaufanych witryn, takich jak chociażby Wikipedia.
[SERP - wizytówka firmy]
Wyniki bezpłatne (organiczne) - Pod reklamami tekstowymi Google AdWords znajdziemy wyniki organiczne. Aby znaleźć się w TOP10 pod daną frazą kluczową, często należy poświęcić sporo czasu i wysiłku. Inną z opcji jest zlecenie optymalizacji i pozycjonowanie strony www podmiotom zewnętrznym, zajmującym się tego typu działaniami. Wynikami bezpłatnymi zatem nazywamy je tylko umownie, gdyż mamy do wyboru inwestycję czasu, bądź pieniędzy na profesjonalną usługę.
[SERP - Knowledge Graph]
Wyniki wyszukiwania różnią się w zależności od naszej lokalizacji. Google uwzględnia miejsce, w jakim przebywamy i dostarcza nam spersonalizowane wyniki. Jest to pomoce, jeśli dla przykładu szukamy taksówki, bądź pizzerii w pobliżu nas. Nie musimy dopisywać miejscowości, Google zrobi to za nas. Nie zawsze jednak jest możliwe pobranie miejsca, w jakim aktualnie przebywamy.
Nowoczesne udogodnienia w wynikach wyszukiwania
Google stale pracuje nad jakością strony z wynikami wyszukiwania. Specjaliści zmieniają ilość wyświetlanych reklam AdWords, czy formę wyświetlanych wyników, czego celem jest zwiększenie klikalności. Każdego roku zachodzą większe, jak i mniejsze zmiany. Do najgłośniejszych należy usunięcie reklamy tekstowej z prawej strony SERP, wcześniej zniknęły zdjęcia autorów, które były wyświetlane przy wpisach blogowych. Google zatem nie próżnuje i stale udoskonala swoje narzędzie.
Jedną z nowości skierowaną do hoteli, jak i ich klientów jest tzw. Google Hotel Ads. Użytkownicy szukający noclegu otrzymują w odpowiedzi na zapytanie, informacje o hotelach oraz cenach pokojów. Jest to dodatkowa forma promocji dla branży hotelarskiej. Według najnowszych badań coraz więcej osób korzysta z tego udogodnienia. Celem Google na przyszłość jest umożliwienie użytkownikom zaplanowania urlopu bezpośrednio w wynikach wyszukiwania - bez wchodzenia na dodatkowe strony.
[SERP - Rezerwacje hoteli - Google Hotel Ads]