Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że kontynuując przeglądanie tej strony wyrażasz zgodę na zapisywanie na Twoim komputerze tzw. plików cookies. Ciasteczka pozwalają nam na gromadzenie informacji dotyczących statystyk oglądalności strony. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie ich zmień ustawienia swojej przeglądarki internetowej.
Skontaktuj się z nami
Ostatnie zmiany algorytmy wyszukiwarki Google chociaż mieszają w wynikach wyszukiwania to jednak co raz bardziej przybliżają nas do głównego celu Google: dostarczania jak najlepszych (najwartościowszych) wyników dla danego zapytania internauty.
Zmiany te uświadamiają wielu firmom, że pozycjonowanie to nie jest droga na skróty i jak każda praca wymaga poświęcenia i systematyczności w osiąganiu jak najlepszych wyników.
Mamy nadzieję, że wkrótce do lamusa odejdą wszystkie usługi, które za jednorazową opłatę obiecują szybkie efekty za małe pieniądze. Wracając do pytania z tematu: dlaczego pozycjonowanie to proces ciągły ? Ano dlatego:
- Google rozwija się cały czas, a w raz z nim jego standardowy produkt: algorytm wyszukiwania. Każda nowa zmiana w założeniu twórcy ma przysłowiowo „oddzielić ziarna od plew” czyli dostarczyć wartościowych wyników wyszukiwania. Co z tego, że dzisiaj jesteś na miejscu 5 skoro po zmianie algorytmu możesz wypaść z pierwszej dziesiątki.
- Nic nie jest wieczne, również pozycja Twojej strony w wynikach pozycjonowania – tutaj też masz konkurencję i to nawet nie wiesz jak dużą.
- Jednorazowe zabiegi typu 1000 linków za 100 zł coraz mniej dają – w najlepszym razie efekt jest krótkotrwały, w najgorszym narażasz się na karę od Google.
- Aby pozycjonowanie miało sens Twoja strona powinna ciągle rozwijać się z Twoją firmą – Google preferuje nowe i unikalne treści.
- Im dłużej trwa pozycjonowanie, tym efekty są trwalsze i nie musisz obawiać się nowych zmian algorytmu (jeśli oczywiście pracujesz systematycznie i nie łamiesz zasad Google).
Internet dojrzewa, a w raz z nim świadomość klientów firm zajmujących się pozycjonowaniem. Dlatego też jeśli następnym razem dostaniesz meila z super ofertą pozycjonowania za jednorazowe 100 zł – pomyśl chwilę czy stać Cię na wyrzucenie pieniędzy w błoto, no i oczywiście stratę czasu, a jak wiadomo czas jest bezcenny – szczególnie dla Twojej firmy.