FAQ Google Ads - Exelmedia

FAQ Google Ads - Exelmedia

Ważne terminy i pojęcia – to musisz wiedzieć zanim zaczniesz przygodę z Google Ads

Kampania Google ADS – szereg czynności, których celem powinna być realizacja zamierzonych celów (konwersji). Do ich realizacji stosuje się zarówno system Google Ads, jak i szereg innych narzędzi. Konieczna jest również wiedza z zakresu szeroko pojętego e-marketingu, psychologii i statystyki.

Fraza kluczowa – zwykle 2 lub więcej wyrazów stanowiących zapytanie internauty do wyszukiwarki Google. W Google Ads ilość fraz kluczowych do wykorzystania w kampanii nie jest limitowana.

Grupa reklam – związana tematycznie grupa fraz kluczowych. Ogólna zasada: im bardziej rozbudowana oferta firmy, tym więcej grup reklam (bardziej złożona kampania).

Reklama Google Ads – link tekstowy, graficzny lub video, prowadzący do serwisu reklamodawcy.

Średnia pozycja reklamy – ten wskaźnik przedstawia pozycję reklamy w stosunku do reklam innych reklamodawców.

Rozszerzenia reklam kampanii Google Ads – dodatkowe funkcje reklamy Google Ads, np. rozszerzenia linków do podstron, rozszerzenia lokalizacji, rozszerzenia połączeń.

Wyświetlenia reklamy – ilość wyświetleń reklamy Google Ads (bez kliknięć w reklamę).

Obszar wyświetlania reklamy – domyślnie: reklamy wyświetlane są użytkownikom znajdującym się w wybranej lokalizacji oraz dodatkowo użytkownikom znajdującym się w jakiejkolwiek lokalizacji i szukającym stron na temat wybranej lokalizacji.

Kliknięcia w reklamę – ilość kliknięć w reklamę Google Ads.

Średni koszt kliknięcia (CPC) – oznacza średnią kwotę, jaką płacisz za kliknięcie reklamy. Kwota ta oznacza łączny koszt wszystkich kliknięć podzielony przez łączną liczbę uzyskanych kliknięć.

Współczynnik klikalności CTR – to liczba kliknięć reklamy podzielona przez liczbę jej wyświetleń. CTR odzwierciedla częstotliwość klikania reklam przez użytkowników, którym zostanie ona wyświetlona.

Wynik Jakości – pozwala oszacować, na ile reklamy, słowa kluczowe i strony docelowe będą odpowiadać zainteresowaniom użytkownika. Wyższy Wynik Jakości oznacza zwykle niższe koszty i wyższe pozycje reklam.

Sieć wyszukiwania – sieć wyszukiwania wyszukiwarki Google, umożliwia wyświetlanie tylko linków tekstowych i rozszerzeń reklamy Google Ads. W skład sieci wyszukiwania wchodzić mogą też partnerzy wyszukiwania, tj. serwisy wykorzystujące wyszukiwarkę Google.

Sieć reklamowa – witryny partnerskie Google w systemie Google AdSense. Umożliwia wyświetlanie reklamy w serwisach partnerskich nie powiązanych z wyszukiwarką Google, np. na opole24.pl.

Budżet kampanii – kwota dzienna przeznaczona na kliknięcia w reklamę Google Ads. Po jej wykorzystaniu reklama zostaje wstrzymana do dnia następnego. Ogólna zasada: więcej fraz kluczowych i większy obszar prowadzenia kampanii = potrzebny większy budżet reklamowy.

Współczynnik odrzuceń – procent użytkowników, którzy odwiedzili serwis i nie wykonali żadnej akcji (domyślnie: nie przeszli na inną stronę w serwisie).

Konwersja – zamierzony cel w serwisie, który ma wykonać odwiedzający serwis, np. wysyłką formularza, zakup produktu, czy odwiedziny konkretnej strony w serwisie.

Remarketing – funkcja Google Ads pozwalająca na późniejsze dowolne kierowanie komunikatu reklamowego do internautów, którzy odwiedzili chociaż raz serwis, reklamodawcy poprzez reklamę Google Ads.

Jak sprawdzić czy reklama jest wyszukiwana - czyli dlaczego brak zaufania pogarsza Twoją kampanię.

Jeśli już sprawdzasz czy reklama jest wyświetlana na daną frazę, korzystaj tylko z narzędzia podglądu reklam Google Ads:

google.com/AdPreview.

Dzięki temu nie pogarszasz parametrów swojej kampanii reklamowej. Pamiętaj o odpowiedniej konfiguracji narzędzia!

Moja reklama się nie wyświetla – każdy problem ma swoją przyczynę.

To czy po wpisaniu zapytania (frazy kluczowej) do wyszukiwarki Google, reklama pojawi się w wynikach wyszukiwania, zależne jest od wielu czynników, najważniejsze z nich to:

obszar wyświetlania reklamy – czy wyszukująca osoba znajduje się na terytorium prowadzenia reklamy lub szuka informacji związanej z danym terytorium (tylko dla fraz kluczowych związanych z miastem) ?

budżetu kampanii – czy w danym dniu budżet jest aktywny, czy może już został wyczerpany ?

pozycja reklamy – jaka jest pozycja reklamy w chwili wyszukiwania ? Pozycja reklamy związana jest z konkurencją, współczynnikiem CTR, wynikiem jakości oraz maksymalnym CPC kliknięcia.

współczynnik odrzuceń – frazy kluczowe o wysokich współczynnikach odrzuceń, mogą być po dokładnej analizie wykluczane z kampanii i nie będą wywoływać reklam.

konwersje – frazy kluczowe bez konwersji lub o bardzo małej ich liczbie, mogą być po dokładnej analizie wykluczane z kampanii i nie będą wywoływać reklam.

średni koszt za kliknięcie (CPC) – frazy kluczowe o bardzo dużym średnim koszcie za kliknięcie, mogą być po dokładnej analizie wykluczane z kampanii i nie będą wywoływać reklam.

wynik jakości – frazy kluczowe o niskim wyniku jakości, mogą być po dokładnej analizie wykluczane z kampanii i nie będą wywoływać reklam.

Cele reklamy Google Ads

Kampania Google Ads w założeniu ma sprowadzać realny ruch na stronę internetową, jednak niezwykle istotne są cele kampanii Google Ads, zwane dalej konwersjami. Celem kampanii powinny być mierzalne efekty, które można analizować ilościowo, w celu poprawy ich współczynnika realizacji. Innymi słowy: im więcej realizacji celów w kampanii reklamowej, tym większy wymierny efekt (np. pozyskanie klienta, zakup produktu/usługi).

Przykładowe cele to:

  • czas na stronie – jak długo nasz potencjalny klient przebywa na naszej stronie?,
  • głębokość odwiedzin – jak dużo podstron serwisu jest przeglądanych w jednej wizycie (czy klienci widzą naszą ofertę?),
  • zakup produktu w sklepie internetowym,
  • odwiedziny konkretnej strony, np. kontaktu,
  • wysyłka wiadomości e-mail za pomocą strony internetowej.

Analiza celów służy zarówno optymalizacji kampanii Google Ads, jak i wskazuje problemy związane z serwisem (konieczne zmiany w serwisie w celu poprawy realizacji celów kampanii).

Dlaczego nie zaleca się prowadzenia kampanii Google Ads bez przygotowania teoretycznego i wiedzy praktycznej?

Odpowiedź jest prosta: chodzi o Twoje pieniądze! Każde kliknięcie kosztuje i nieumiejętne prowadzenie kampanii Google Ads jest albo nieopłacalne, albo bardzo drogie.

Każda kampania prowadzona przez amatora (osobę, która nie posiada przeszkolenia i odpowiednich certyfikatów, potwierdzających jej wiedzę i umiejętności), może i musi być zoptymalizowana!

Budżet reklamy Google Ads – czyli ile to kosztuje?

Kwota na miesięczną reklamę Twojego serwisu, składa się z dwóch części:

MIESIĘCZNE WYDATKI = BUDŻET GOOGLE ADS + OBSŁUGA BUDŻETU

Budżet Google Ads jest kwotą przekazywaną w całości do firmy Google i przeznaczony jest w całości na kliknięcia w reklamę.

Obsługa miesięcznego budżetu – kwota ustalana jest na początku współpracy i jest stała. W jej skład wchodzą wszystkie czynności związane z prawidłową obsługą kampanii Google Ads, analizą wyników oraz doradztwem w ramach prowadzonej kampanii. Nie uwzględnia innych prac związanych np. z dostosowaniem serwisu internetowego.

Budżet Google Ads ustalany jest na początku współpracy na podstawie:

  1. możliwości finansowych reklamodawcy,
  2. szacunkowych danych z systemu Google Ads, na podstawie ustalonych rodzajów reklamowanych usług, zasięgu terytorialnego kampanii reklamowej, oraz planowanych do wykorzystania funkcji systemu Google.

Ważne kwestie dotyczące budżetu

  • Proponowana kwota budżetu jest zazwyczaj kwotą minimalną sensownego wykorzystania możliwości systemu Google Ads.
  • Jeśli kwota budżetu będzie niewystarczająca do prowadzenia kampanii przez cały miesiąc, poinformujemy o tym w naszych rekomendacjach.
  • Musisz wiedzieć, że jeśli posiadasz tylko usługę Google Ads, to po zakończeniu budżetu na dany miesiąc reklama jest wyłączana, do czasu jego doładowania.
  • Faktura za prowadzenie kampanii wystawiana jest 5-go każdego miesiąca z datą płatności 7 dni.
  • Niewykorzystany budżet przechodzi na następny miesiąc, tylko w czasie trwającej z nami umowy.
  • Często klienci przeznaczają tylko stałą, określoną kwotę na miesięczny budżet Google Ads. W tym przypadku budżet dzielony jest równo na wszystkie dni i reklamy pojawiają się przez cały miesiąc, ale np. nie przez cały dzień.

W każdej chwili możesz bez dodatkowych opłat doładować swój budżet reklamowy.

Procedura zasilania konta Google Ads

Możesz zapłacić w każdej chwili, korzystając z dowolnej dostępnej metody płatności. Aby to zrobić:

  1. Zaloguj się na konto Google Ads na https://ads.google.com.
  2. Kliknij ikonę narzędzia i w sekcji „Płatności” kliknij Podsumowanie płatności.
  3. Kliknij Dokonaj płatności.

Następnie możesz wybrać dowolną formę płatności, jaka jest już powiązana z Twoim kontem, albo dodać nową formę płatności.

Możesz wybrać płatności ręczne i automatyczne.

  • płatności ręczne - płacisz z góry, a środki pokrywają koszty wyświetlanych reklam Google Ads. Musisz to robić za każdym razem, kiedy chcesz uzupełnić środki na koncie Google Ads, a gdy saldo będzie niskie, otrzymasz e-maila z przypomnieniem o kolejnej płatności.
  • płatności automatyczne - płacisz automatycznie po naliczeniu kosztów, jednak nadal możesz w dowolnym czasie dokonać płatności ręcznej.

Pobieranie faktur Google Ads

  • wchodzimy na https://ads.google.com/intl/pl_pl/home/
  • logujemy się na konto, na które udzielony jest dostęp
  • w pasku na górze wybieramy Narzędzia i Ustawienia -> Płatności -> Dokumenty
  • otrzymujemy widok wszystkich dostępnych faktur, przy każdej jest możliwość pobrania

Jak możesz się z nami skontaktować?

Możesz kontaktować się z nami za pomocą:

adresu e-mail: ads@exelmedia.pl – w temacie wiadomości podaj nazwę serwisu jakiego dotyczy pytanie, wiadomości kierowane na inne skrzynki, nie będą rozpatrywane.

telefonu: 516-287-056

Dziękujemy za zaufanie i liczymy na owocną współpracę!


Porozmawiajmy o twoim marketingu

Dzwonię w sprawie nowej usługi
Proszę o kontakt
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z polityką prywatności

Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że kontynuując przeglądanie tej strony wyrażasz zgodę na zapisywanie na Twoim komputerze tzw. plików cookies. Ciasteczka pozwalają nam na gromadzenie informacji dotyczących statystyk oglądalności strony. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie ich zmień ustawienia swojej przeglądarki internetowej.