Formy reklamy internetowej

Wśród różnych rodzajów reklamy internetowej wyróżnić można m.in. banery reklamowe, mailing (newslettery), aktywność w social media i blogosferze, SEO marketing, content marketing oraz kampanie Google AdWords, dzięki którym można korzystać z takich form reklamy, jak linki sponsorowane, grafiki reklamowe, grafiki produktowe, reklamy mobilne, reklamy wideo czy remarketing.

Skontaktuj się z nami

Dzwonię w sprawie nowej usługi
Proszę o kontakt
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z polityką prywatności

Wśród różnych rodzajów reklamy internetowej wyróżnić można m.in. banery reklamowe, mailing (newslettery), aktywność w social media i blogosferze, SEO marketing, content marketing oraz kampanie Google AdWords, dzięki którym można korzystać z takich form reklamy, jak linki sponsorowane, grafiki reklamowe, grafiki produktowe, reklamy mobilne, reklamy wideo czy remarketing.

Oprócz wymienionych powyżej, istnieją również inne formy reklamy internetowej. Ewoluują one wraz z przeobrażającą się rzeczywistością wirtualną oraz w odniesieniu do zmieniających się potrzeb reklamodawców i nastawienia samych internautów.

Jaka forma reklamy internetowej jest najbardziej skuteczna?

Odpowiedź na pytanie, która forma reklamy internetowej – z tak licznie dostępnych – jest najbardziej skuteczna (czyli tak naprawdę jest to pytanie o to, w jaki typ reklamy opłaca się zainwestować), nie jest jednoznaczna. To, że kiedyś banery czy pop-upy działały świetnie i przynosiły konwersję strony na oczekiwanym poziomie, nie oznacza, że dziś czy jutro te typy reklam będą tak samo efektywne (ich siła przebicia już osłabła, patrz: tzw. ślepota banerowa).

Według jednej z analiz skuteczności reklam internetowych , najlepsze rezultaty w marketingu i pozycjonowaniu stron WWW przynoszą kolejno:

  • wyniki organiczne (idące w parze z wysokim rankingiem strony, jaki jest możliwy do uzyskania dzięki marketingowi SEO, wartościowemu contentowi strony oraz tzw. link building),

  • PPC (płatne reklamy np. w Google AdWords) oraz remarketing (realizowany przede wszystkim za pomocą narzędzia Google AdWords),

  • e-mail marketing (newslettery firmowe, a także maile wysyłane w ramach Google AdWords Gmail Sponsored Promotions, czyli w skrócie GSP),

  • marketing afiliacyjny,

  • reklamy banerowe,

  • reklamy na portalu społecznościowym Facebook,

  • reklamy na portalu społecznościowym Twitter.

Wykres 1. Skuteczność reklam internetowych. Opracowanie własne na podstawie danych zebranych przez Gemius Polska (www.gemius.pl) oraz opracowania „Postrzeganie przez internautów wybranych form promocji internetowej – wyniki badań ankietowych”, dr Urszula Szulczyńska Katedra Nauk Ekonomicznych, Wydział Prawa i Administracji Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, mgr Natalia Jeż Urząd Skarbowy Poznań-Winogrady.

Mix reklamowy złotym środkiem sukcesu

Każda firma, chcąca reklamować się w internecie i poszukująca do tego odpowiednich narzędzi (czyli zastanawiająca się nad wyborem najlepszej formy reklamy), musi najpierw odpowiedzieć sobie na jedno, podstawowe pytanie: jaki ma być efekt podejmowanych działań reklamowych?

Działanie reklamy  Typ reklamy
buduje pozycję danej strony WWW pośród witryn konkurencji, wspiera wyszukiwanie na tzw. frazy różne typy reklam z Google AdWords (linki sponsorowane, grafiki i filmy reklamowe, remarketing, reklamy mobilne, GSP), SEO marketing
bezpośrednio reklamuje produkt czy usługę i zachęca do zakupu (wywołue konkretną akcję, CTA) różne typy reklam z Google AdWords (linki sponsorowane, grafiki i filmy reklamowe, remarketing, reklamy mobilne, GSP), banery graficzne
pracuje na stopniowe, kompleksowe tworzenie wizerunku (PR) marki na rynku, w tym wspiera procesy sprzedażowe  content marketing, aktywność w social media i blogosferze (pisanie bloga, prowadzenie kanału na Facebooku itp.)
wspiera komunikację na linii marka – klient, pomaga też w promocji oferty firmy newslettery (mailing), content marketing, aktywność w social media i blogosferze

Rozsądny reklamodawca wie, że dla rozwoju firmy istotne są te wszystkie aspekty. A zatem błędem jest przeznaczenie całego budżetu wyłącznie na jeden typ reklam, ukierunkowanych tylko na wybrane działanie.

Warto pamiętać o tym, że:

  • najlepsze rezultaty zapewnia synergia różnych kanałów i form reklamy – jeśli jedna z nich zawiedzie lub w danym momencie sprawdza się gorzej, na promocję marki w internecie pracują pozostałe rodzaje przekazu reklamowego. Marketing komplementarny i eksperymentowanie z wieloma typami reklam pozwoli zawsze być na fali i sprawi, że dana strona nie spadnie w rankingu wyszukiwarki, a marka – nie zostanie zapomniana przez odbiorców;
  • niektóre reklamy przynoszą efekt „od ręki” (np. kampanie AdWords), a inne dla skuteczności, jak i sensowności wymagają podjęcia działań długoterminowych, realizowanych przez miesiące i lata (np. content marketing, pozycjonowanie SEO).

Reklama w Google to opłacalny wybór

Nie da się jednak ukryć, że wśród wielu typów reklamy online są takie, które rzeczywiście praktycznie zawsze zapewniają doskonałe rezultaty w postaci wysokiego rankingu strony w wyszukiwarce, łatwości i szybkości w dotarciu do odbiorcy (klienta) oraz zachęceniu do dokonania zakupu czy nawet wsparcia w budowaniu wizerunku marki. Należą do nich reklamy w wyszukiwarce. To z nich w pierwszej kolejności powinny skorzystać firmy z niewielkim budżetem reklamowym oraz te, które dopiero rozpoczynają przygodę z reklamami online.

Na czym Ci zależy i co chcesz osiągnąć? Wybierz reklamę, która pozwoli Ci czerpać konkretne zyski i zapewni wsparcie w budowie wizerunku firmy.

Najpopularniejszą wyszukiwarką internetową w Polsce jest, oczywiście, Google. To właśnie dlatego warto inwestować w:

  • kampanie Google AdWords – do wyboru są kampanie linków sponsorowanych (reklamy tekstowe), reklamy graficzne, reklamy wideo, reklamy mobilne, GSP oraz remarketing;
  • pozycjonowanie SEO – czyli wyniki organiczne wyświetlane w odpowiedzi na intencję użytkownika, na których pozycję w wyszukiwarce wpływ ma m.in. jakość naszej strony i linki prowadzące do witryny.

Wbrew wszelkim pozorom reklamy w wyszukiwarce Google – zarówno te pochodzące z systemu AdWords, jak i pozycjonowania – to rozwiązania, które nie uszczuplą Twojego portfela, a za to przyniosą mnóstwo korzyści. Z uwagi na atrakcyjne ceny oraz możliwość łatwego zarządzania budżetem reklamowym, dostosowywania zasięgu, czasu emisji i innych opcji, coraz więcej firm rezygnuje z nieefektywnych czy czasochłonnych w opracowaniu reklam na rzecz reklamy AdWords i Pozycjonowania stron w Google.

Zagubiony w akcji

Każdy przedsiębiorca stawia na jak największy zysk z prowadzonego biznesu i chce racjonalnie zarządzać budżetem marketingowym. Pieniądze wydane na reklamę, która nie przynosi korzyści, to pieniądze wyrzucone w błoto.

Jeśli korzystasz ze „słabych” reklam, wydajesz kolejne złotówki, a sprzedaż i liczba klientów ani drgną – odpuść sobie, a zaoszczędzone pieniądze przeznacz na inne działania reklamowe o gwarantowanej skuteczności.

Jeśli nie jesteś pewien, jakie formy reklamy tak naprawdę sprawdzą się dla Twojej firmy, skontaktuj się z nami. Rozwiejemy wszelkie wątpliwości, odpowiemy na każde pytanie, doradzimy w wyborze i pomożemy rozwinąć skrzydła Twojego biznesu! Nie zastanawiaj się dłużej, tylko napisz do nas: bok@exelmedia.pl lub zadzwoń: 510 442 282 albo 77 442 81 03.

 

Porozmawiajmy o twoim marketingu

Dzwonię w sprawie nowej usługi
Proszę o kontakt
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z polityką prywatności

Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że kontynuując przeglądanie tej strony wyrażasz zgodę na zapisywanie na Twoim komputerze tzw. plików cookies. Ciasteczka pozwalają nam na gromadzenie informacji dotyczących statystyk oglądalności strony. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie ich zmień ustawienia swojej przeglądarki internetowej.