Skontaktuj się z nami
Wśród różnych rodzajów reklamy internetowej wyróżnić można kilka najpopularniejszych form reklamy, w tym m.in. banery reklamowe, mailing (newslettery), aktywność w social media i blogosferze, SEO marketing, content marketing oraz kampanie Google AdWords, dzięki którym można korzystać z takich form reklamy, jak linki sponsorowane, grafiki reklamowe, grafiki produktowe, reklamy mobilne, reklamy wideo czy remarketing. Każda z tych opcji doskonale sprawdza się jako reklama stron i sklepów internetowych oraz pozostaje niezwykle skuteczną reklamą w Internecie. Ma to miejsce zwłaszcza, gdy za naszą kampanię reklamową online odpowiada wyspecjalizowana firma, taka jak Exelmedia!
Oprócz wymienionych powyżej, istnieją również inne formy reklamy internetowej. Ewoluują one wraz z przeobrażającą się rzeczywistością wirtualną oraz w odniesieniu do zmieniających się potrzeb reklamodawców i nastawienia samych internautów.
Jaka forma reklamy internetowej jest najbardziej skuteczna?
Odpowiedź na pytanie, która forma reklamy internetowej – z tak licznie dostępnych – jest najbardziej skuteczna (czyli tak naprawdę jest to pytanie o to, w jaki typ reklamy opłaca się zainwestować), nie jest jednoznaczna. To, że kiedyś reklama banerowa czy pop-upy działały świetnie i przynosiły konwersję strony na oczekiwanym poziomie, nie oznacza, że dziś czy jutro te typy reklam będą tak samo efektywne (ich siła przebicia już osłabła, patrz: tzw. ślepota banerowa).
Według jednej z analiz skuteczności reklam internetowych , najlepsze rezultaty w marketingu i pozycjonowaniu stron WWW przynoszą kolejno:
-
wyniki organiczne (idące w parze z wysokim rankingiem strony, jaki jest możliwy do uzyskania dzięki marketingowi SEO, wartościowemu contentowi strony oraz tzw. link building),
-
PPC (płatne reklamy np. w Google AdWords) oraz remarketing (realizowany przede wszystkim za pomocą narzędzia Google AdWords),
-
e-mail marketing (newslettery firmowe, a także maile wysyłane w ramach Google AdWords Gmail Sponsored Promotions, czyli w skrócie GSP),
-
marketing afiliacyjny,
-
reklamy banerowe,
-
reklamy na portalu społecznościowym Facebook,
- reklamy na portalu społecznościowym Twitter.
Wykres 1. Skuteczność reklam internetowych. Opracowanie własne na podstawie danych zebranych przez Gemius Polska (www.gemius.pl) oraz opracowania „Postrzeganie przez internautów wybranych form promocji internetowej – wyniki badań ankietowych”, dr Urszula Szulczyńska Katedra Nauk Ekonomicznych, Wydział Prawa i Administracji Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, mgr Natalia Jeż Urząd Skarbowy Poznań-Winogrady.
Mix reklamowy złotym środkiem sukcesu
Każda firma, chcąca reklamować się w internecie i poszukująca do tego odpowiednich narzędzi (czyli zastanawiająca się nad wyborem najlepszej formy reklamy), musi najpierw odpowiedzieć sobie na jedno, podstawowe pytanie: jaki ma być efekt podejmowanych działań reklamowych?
Działanie reklamy | Typ reklamy |
buduje pozycję danej strony WWW pośród witryn konkurencji, wspiera wyszukiwanie na tzw. frazy | różne typy reklam z Google AdWords (linki sponsorowane, grafiki i filmy reklamowe, remarketing, reklamy mobilne, GSP), SEO marketing |
bezpośrednio reklamuje produkt czy usługę i zachęca do zakupu (wywołue konkretną akcję, CTA) | różne typy reklam z Google AdWords (linki sponsorowane, grafiki i filmy reklamowe, remarketing, reklamy mobilne, GSP), banery graficzne |
pracuje na stopniowe, kompleksowe tworzenie wizerunku (PR) marki na rynku, w tym wspiera procesy sprzedażowe | content marketing, aktywność w social media i blogosferze (pisanie bloga, prowadzenie kanału na Facebooku itp.) |
wspiera komunikację na linii marka – klient, pomaga też w promocji oferty firmy | newslettery (mailing), content marketing, aktywność w social media i blogosferze |
Rozsądny reklamodawca wie, że dla rozwoju firmy istotne są te wszystkie aspekty. A zatem błędem jest przeznaczenie całego budżetu wyłącznie na jeden typ reklam, ukierunkowanych tylko na wybrane działanie.
Warto pamiętać o tym, że:
- najlepsze rezultaty zapewnia synergia różnych kanałów i form reklamy – jeśli jedna z nich zawiedzie lub w danym momencie sprawdza się gorzej, na promocję marki w internecie pracują pozostałe rodzaje przekazu reklamowego. Marketing komplementarny i eksperymentowanie z wieloma typami reklam pozwoli zawsze być na fali i sprawi, że dana strona nie spadnie w rankingu wyszukiwarki, a marka – nie zostanie zapomniana przez odbiorców;
-
niektóre reklamy przynoszą efekt „od ręki” (np. kampanie AdWords), a inne dla skuteczności, jak i sensowności wymagają podjęcia działań długoterminowych, realizowanych przez miesiące i lata (np. content marketing, pozycjonowanie SEO).
Reklama w Google to opłacalny wybór
Nie da się jednak ukryć, że wśród wielu typów reklamy online są takie, które rzeczywiście praktycznie zawsze zapewniają doskonałe rezultaty w postaci wysokiego rankingu strony w wyszukiwarce, łatwości i szybkości w dotarciu do odbiorcy (klienta) oraz zachęceniu do dokonania zakupu czy nawet wsparcia w budowaniu wizerunku marki. Należą do nich reklamy w wyszukiwarce. To z nich w pierwszej kolejności powinny skorzystać firmy z niewielkim budżetem reklamowym oraz te, które dopiero rozpoczynają przygodę z reklamami online.
Na czym Ci zależy i co chcesz osiągnąć? Wybierz reklamę, która pozwoli Ci czerpać konkretne zyski i zapewni wsparcie w budowie wizerunku firmy.
Najpopularniejszą wyszukiwarką internetową w Polsce jest, oczywiście, Google. To właśnie dlatego warto inwestować w:
- kampanie Google AdWords – do wyboru są kampanie linków sponsorowanych (reklamy tekstowe), reklamy graficzne, reklamy wideo, reklamy mobilne, GSP oraz remarketing;
-
pozycjonowanie SEO – czyli wyniki organiczne wyświetlane w odpowiedzi na intencję użytkownika, na których pozycję w wyszukiwarce wpływ ma m.in. jakość naszej strony i linki prowadzące do witryny.
Wbrew wszelkim pozorom reklamy w wyszukiwarce Google – zarówno te pochodzące z systemu AdWords, jak i pozycjonowania SEO stron i sklepów internetowych – to rozwiązania, które nie uszczuplą Twojego portfela, a za to przyniosą mnóstwo korzyści. Z uwagi na atrakcyjne ceny oraz możliwość łatwego zarządzania budżetem reklamowym, dostosowywania zasięgu, czasu emisji i innych opcji, coraz więcej firm rezygnuje z nieefektywnych czy czasochłonnych w opracowaniu reklam na rzecz reklamy AdWords i Pozycjonowania stron w Google.
Zagubiony w akcji - pomożemy Ci z reklamą w internecie!
Każdy przedsiębiorca stawia na jak największy zysk z prowadzonego biznesu i chce racjonalnie zarządzać budżetem marketingowym. Pieniądze wydane na reklamę, która nie przynosi korzyści, to pieniądze wyrzucone w błoto.
Jeśli korzystasz ze „słabych” reklam, wydajesz kolejne złotówki, a sprzedaż i liczba klientów ani drgną – odpuść sobie, a zaoszczędzone pieniądze przeznacz na inne działania reklamowe o gwarantowanej skuteczności.
Jeśli nie jesteś pewien, jakie formy reklamy tak naprawdę sprawdzą się dla Twojej firmy, skontaktuj się z nami. Rozwiejemy wszelkie wątpliwości, odpowiemy na każde pytanie, doradzimy w wyborze i pomożemy rozwinąć skrzydła Twojego biznesu! Nie zastanawiaj się dłużej, tylko napisz do nas: bok@exelmedia.pl lub zadzwoń: 510 442 282 albo.
Uczciwe pozycjonowanie SEO i reklama Google Ads
Uczciwe pozycjonowanie SEO i skuteczne kampanie w Google Ads to kluczowe elementy sukcesu online każdej firmy. W Exelmedia zdajemy sobie doskonale sprawę, że każdy projekt wymaga indywidualnego podejścia i staranności. Nasza agencja oferuje kompleksowe usługi w zakresie pozycjonowania stron internetowych oraz reklam w Google Ads, oparte na solidnych strategiach, najnowszych trendach rynkowych, a przede wszystkim – na uczciwych warunkach współpracy. Zdobądź przewagę konkurencyjną i skontaktuj się z nami już dziś, abyśmy mogli wspólnie opracować strategię, która przyspieszy rozwój Twojego biznesu.
Zachęcamy także do pogłębienia tematu uczciwych praktyk SEO - zapoznaj się z akcją społeczną, promującą uczciwe pozycjonowanie i reklamę w Google - #NABICIWSEO.