Jak pisać skuteczne oferty sprzedażowe? cz. 2 - metody sprzedażowe w praktyce

Część II: Metody sprzedażowe w praktyce Jak wciągnąć czytelnika w treść?

Skontaktuj się z nami

Dzwonię w sprawie nowej usługi
Proszę o kontakt
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z polityką prywatności

Część II: Metody sprzedażowe w praktyce

Jak wciągnąć czytelnika w treść?

​Poprzednio zajmowaliśmy się elementarnymi zasadami pisania skutecznej oferty sprzedażowej.
Aktualnie pragniemy Ci przybliżyć konkretne formuły marketingowe.

Jedną z nich jest AIDA.

Nazwa AIDA pochodzi od pierwszych liter angielskich słów określających kolejne reakcje klienta wobec produktu.

Kolejno są to Attention (przyciągnięcie uwagi), Interest (Wzbudzenie zainteresowania), Desire (wywołanie pożądania), Action (przekonanie do podjęcia akcji).
Coraz częściej pojawia sie S, czyli Satisfaction (Satysfakcja klienta, która sprawi, że znowu wybierze naszą ofertę i poleci innym).

We wstępie oferty należy przykuć uwagę klienta i tutaj rewelacyjnie się sprawdzają chwytliwe nagłówki.

Kolejnym etapem jest wciągnięcie konsumenta w treść. Skuteczną metodą jest według znawców story telling, czyli przedstawienie historii. Może być to krótka (do 500 znaków) opowieść, jak napisałeś najskuteczniejszą ofertę sprzedażową. Treść musi się odnosić do produktu, który oferujesz.

Później trzeba zbudować pożądanie.
Skuteczną metodą jest podanie korzyści, jakie zdobędzie kupujący. Ludzie nie kupują produktów dla samego ich posiadania, produkty są przekaźnikami emocji, a zakupami kierują właśnie emocje, które towarzyszą tym przedmiotom, np. zabawa, adrenalina, prestiż. Pożądanie możesz potęgować poprzez ograniczenia czasowe i ilościowe. Zapamiętaj, że tego typu kroki należą do modelu zwanego AIDA.

Kolejnym modelem jest Problem – Rozwiązanie – Dowód, który w formie tekstu perswazyjnego opiera się na strukturze „problem, obietnica, dowód, cena”. Najpierw przedstaw klientowi problem, potem złóż atrakcyjną obietnicę jego rozwiązania, koniecznie dodaj konkretny dowód na jej urzeczywistnienie i na końcu podaj cenę. Dla porównania, według specjalistów AIDA jest modelem wtórnym, ponieważ, mimo, że opisuje efektywne praktyki, ciężko na jej podstawie w praktyce opracować skuteczny tekst. AIDA bardziej opisuje to, co już jest i okazało się skuteczne. Problem – Rozwiązanie – Dowód – Akcja jest prostszym modelem pisania ofert.

​Pamiętaj, na utrzymanie uwagi klienta ma wpływ cały projekt, czyli także grafika. Należy dbać o oryginalność, przejrzyste wypunktowania, ilustracje i wyróżniające cechy podkreślające Twoją markę. Nigdy nie wolno zapomnieć o odpowiednim układzie tekstu. Należy dbać o przejrzystość i unikać dużych zbitek tekstu. Wpływanie na wyobrażenia pozwala na wizualizację w kliencie nowych potrzeb.

Akcja klienta – jak skutecznie osiągnąć Twój oczekiwany cel?

Wezwanie do akcji jest ukoronowaniem całej strategii. Na tym etapie ważne jest niemęczenie klienta, dlatego warto, zaraz po wytworzeniu pożądania, skierować go do uproszczonego formularza. Na końcu oferty powinna się znaleźć jasna instrukcja, którą musi wykonać potencjalny konsument, np. „kup teraz”; „zdecyduj teraz”. Na koniec zadbaj o to, by klient był w pełni usatysfakcjonowany swoją akcją.

Musisz pamiętać, że satysfakcja nie odnosi się tylko do produktu, ale że jest związana z podejściem do klienta po zakupie, np. kwestie związane z serwisowaniem sprzętu. Satysfakcja przekłada się na zaufanie, a to skutkuje pozytywnymi opiniami i dalej dużą sprzedażą.

Aby klient obdarzył Cię jeszcze większym zaufaniem, musi mieć on pewność, że nie wykorzystasz jego danych osobowych. W pobliżu oferty należy zamieścić informację wyjaśniającą, dlaczego żądamy pewnych danych, co się z nimi stanie, czy stosujemy połączenie ssl, czy transakcje są ubezpieczone oraz jakie są koszty wysyłki.

​Ponadto nigdy nie zapominaj, że pisząc ofertę sprzedażową, masz być przede wszystkim skuteczny!

Musisz walczyć o atencję klienta i możesz to robić na wiele sposobów, np. poprzez wstawianie różnych anegdot, kontrowersyjnych pytań, czy niedokończonych zdań. Jeśli nigdy wcześniej nie zajmowałeś się pisaniem ofert sprzedażowych, poleć to zadanie fachowcom, którzy zadbają o skuteczność Twojego ogłoszenia.

​Naszym celem jest przykucie odbiorcy do ekranu monitora, tak by zapoznał się z najważniejszymi szczegółami Twojej oferty i przekonanie go do zakupu. Czynnikiem pomagającym podjąć decyzję jest limit czasowy oferty lub ograniczona ilość oferowanego produktu. Nigdy nie należy zapomnieć o pozostawieniu naszemu klientowi pola do wykonania oczekiwanej przez nas akcji! Z czasem uruchamia się część umysłu odpowiedzialna za logiczne myślenie, która uświadamia, że dany produkt jest niepotrzebny. Zadaniem skutecznej oferty sprzedażowej jest niedopuszczenie do tego etapu.

Uczciwe pozycjonowanie SEO i reklama Google Ads

W dzisiejszym dynamicznym świecie online, gdzie skuteczna obecność w wyszukiwarkach i precyzyjna reklama stanowią klucz do osiągnięcia sukcesu biznesowego, w Exelmedia wychodzimy z ofertą uczciwego pozycjonowania SEO i efektywnej reklamy w Google Ads. Zapoznaj się z naszą propozycją i podnieś poziom swojej widoczności na uczciwych warunkach.

Dowiedz się więcej na temat uczciwych praktyk SEO i zapoznaj się z akcją społeczną, promującą uczciwe pozycjonowanie i reklamę w Google - #NABICIWSEO.

O autorze

Jan Maciaszek - Specjalista SEO/ADS

Swoją przygodę z e-commerce i marketingiem internetowym rozpoczął od praktyk w naszej firmie na stanowisku copywriter. Obecnie odpowiada za prowadzenie działań SEO (szczególnie pod kątem kreacji i optymalizacji treści w serwisach) i reklamę Google ADS. Prywatnie pasjonat dobrej kuchni, zdrowego odżywiania i sportu, który każdą wolną chwilę stara się spędzić aktywnie.

Porozmawiajmy o uczciwym marketingu

Dzwonię w sprawie nowej usługi
Proszę o kontakt
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z polityką prywatności