Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że kontynuując przeglądanie tej strony wyrażasz zgodę na zapisywanie na Twoim komputerze tzw. plików cookies. Ciasteczka pozwalają nam na gromadzenie informacji dotyczących statystyk oglądalności strony. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie ich zmień ustawienia swojej przeglądarki internetowej.
Skontaktuj się z nami
Najpopularniejsze systemy e-commerce w 2020 roku w Polsce
Sprzedaż internetowa nie zwalnia w Polsce tempa. I choć sklepy działające stacjonarnie borykają się ze spadkiem klientów, to duża część przedsiębiorców działających online nie ma powodów do narzekań. Panujący kryzys pokazuje, że e-commerce będzie coraz bardziej rósł w siłę, a zyskają Ci, którzy zadbają o ten kanał dotarcia do klienta. Przeniesienie biznesu do internetu na pierwszy rzut oka może wydawać się skomplikowane, ale w rzeczywistości diabeł nie jest taki straszny jakim go wszyscy malują.
Aby zacząć działać online nie trzeba płacić wielkich sum za własną platformę e-commerce. Wystarczy skorzystać z gotowych systemów typu SaaS (Software as a service), którym to w Polsce zaufało tysiące przedsiębiorców, a liczba ta stale rośnie. Drugim rozwiązaniem są sklepy typu Opensource. Te z kolei wymagają samodzielnej instalacji na serwerze. Według strony Builtwith w naszym kraju zdecydowanie górują trzy systemy. SaaSowy Shoper, którego uruchamia się dosłownie jednym kliknięciem oraz PrestaShop i WooCommerce - rozwiązania OpenSource. Pozostawiają one resztę platform za sobą daleko w tyle.To po nie najczęściej sięgają osoby pragnące zaistnieć z biznesem w przestrzeni internetowej.
https://trends.builtwith.com/shop/country/Poland
Na co przede wszystkich zwrócić uwagę wybierając system sklepu internetowego?
Sięgając po gotową platformę pamiętajmy, że każda różni się o siebie, a zły wybór będzie niósł za sobą konsekwencje w przyszłości.
System e-commerce powinien pozwalać na bezproblemowe i szybkie zarządzanie całym asortymentem, tworzeniem odpowiednich promocji, czytelną prezentacją produktów i innych materiałów, jak choćby banery o specjalnych akcjach.
Ważna jest także możliwość łatwej integracji z zewnętrznymi rozwiązaniami na przykład Google Ads, Facebook Pixel, Ceneo. Pozwoli to jeszcze lepiej promować sklep i ostatecznie zaoszczędzi ogromne ilość czasu.
Gotowa platforma powinna być także stworzona z myślą o optymalizacji pod kątem wyszukiwania(SEO). System nieprzyjazny wyszukiwarkom to system nieprzyjazny klientom, którzy w internecie szukają najczęściej interesujących produktów. Mając najwspanialszy asortyment nie dotrzemy do użytkowników w sieci, ponieważ algorytmy Google, Bing czy też Yahoo nie będą wyświetlać sklepu na najlepszych miejscach - tylko z powodu niedociągnięć platformy.
Sklep musi być także przystosowany do swobodnych zmian kodu źródłowego. Brak możliwości bezproblemowej ingerencji programisty w “serce” platformy to poważne uchybienie. Utrudniać będzie to wszelakie zmiany istotne z punktu widzenia doświadczeń użytkowników (UX), obniżając przy tym ostatecznie tak ważny współczynnik konwersji.