Jaki system e-commerce dla sklep internetowego najchętniej wybierają Polacy?

Aby zacząć działać online nie trzeba płacić wielkich sum za własną platformę e-commerce. Wystarczy skorzystać z gotowych systemów typu SaaS (Software as a service), którym to w Polsce zaufało już ponad kilkadziesiąt tysięcy przedsiębiorców.

Skontaktuj się z nami

Dzwonię w sprawie nowej usługi
Proszę o kontakt
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z polityką prywatności

Najpopularniejsze systemy e-commerce w 2020 roku w Polsce

Sprzedaż internetowa nie zwalnia w Polsce tempa. I choć sklepy działające stacjonarnie borykają się ze spadkiem klientów, to duża część przedsiębiorców działających online nie ma powodów do narzekań. Panujący kryzys pokazuje, że e-commerce będzie coraz bardziej rósł w siłę, a zyskają Ci, którzy zadbają o ten kanał dotarcia do klienta. Przeniesienie biznesu do internetu na pierwszy rzut oka może wydawać się skomplikowane, ale w rzeczywistości diabeł nie jest taki straszny jakim go wszyscy malują.

Aby zacząć działać online nie trzeba płacić wielkich sum za własną platformę e-commerce. Wystarczy skorzystać z gotowych systemów typu SaaS (Software as a service), którym to w Polsce zaufało tysiące przedsiębiorców, a liczba ta stale rośnie. Drugim rozwiązaniem są sklepy typu Opensource. Te z kolei wymagają samodzielnej instalacji na serwerze. Według strony Builtwith w naszym kraju zdecydowanie górują trzy systemy. SaaSowy Shoper, którego uruchamia się dosłownie jednym kliknięciem oraz PrestaShopWooCommerce - rozwiązania OpenSource. Pozostawiają one resztę platform za sobą daleko w tyle.To po nie najczęściej sięgają osoby pragnące zaistnieć z biznesem w przestrzeni internetowej.

pie-chart

najpopularniejsze-systemy-ecommerce-w-polsce

https://trends.builtwith.com/shop/country/Poland

Na co przede wszystkich zwrócić uwagę wybierając system sklepu internetowego?

Sięgając po gotową platformę pamiętajmy, że każda różni się o siebie, a zły wybór będzie niósł za sobą konsekwencje w przyszłości.

System e-commerce powinien pozwalać na bezproblemowe i szybkie zarządzanie całym asortymentem, tworzeniem odpowiednich promocji, czytelną prezentacją produktów i innych materiałów, jak choćby banery o specjalnych akcjach.

Ważna jest także możliwość łatwej integracji z zewnętrznymi rozwiązaniami na przykład Google Ads, Facebook Pixel, Ceneo. Pozwoli to jeszcze lepiej promować sklep i ostatecznie zaoszczędzi ogromne ilość czasu.

Gotowa platforma powinna być także stworzona z myślą o optymalizacji pod kątem wyszukiwania(SEO). System nieprzyjazny wyszukiwarkom to system nieprzyjazny klientom, którzy w internecie szukają najczęściej interesujących produktów. Mając najwspanialszy asortyment nie dotrzemy do użytkowników w sieci, ponieważ algorytmy Google, Bing czy też Yahoo nie będą wyświetlać sklepu na najlepszych miejscach - tylko z powodu niedociągnięć platformy.

Sklep musi być także przystosowany do swobodnych zmian kodu źródłowego. Brak możliwości bezproblemowej ingerencji programisty w “serce” platformy to poważne uchybienie. Utrudniać będzie to wszelakie zmiany istotne z punktu widzenia doświadczeń użytkowników (UX), obniżając przy tym ostatecznie tak ważny współczynnik konwersji.

Uczciwe pozycjonowanie SEO i reklama Google Ads

Uczciwe pozycjonowanie SEO i skuteczne kampanie w Google Ads to kluczowe elementy sukcesu online każdej firmy. W Exelmedia zdajemy sobie doskonale sprawę, że każdy projekt wymaga indywidualnego podejścia i staranności. Nasza agencja oferuje kompleksowe usługi w zakresie pozycjonowania stron internetowych oraz reklam w Google Ads, oparte na solidnych strategiach, najnowszych trendach rynkowych, a przede wszystkim – na uczciwych warunkach współpracy. Zdobądź przewagę konkurencyjną i skontaktuj się z nami już dziś, abyśmy mogli wspólnie opracować strategię, która przyspieszy rozwój Twojego biznesu.

Zachęcamy także do pogłębienia tematu uczciwych praktyk SEO - zapoznaj się z akcją społeczną, promującą uczciwe pozycjonowanie i reklamę w Google - #NABICIWSEO.

O autorze

Jan Maciaszek - Specjalista SEO/ADS

Swoją przygodę z e-commerce i marketingiem internetowym rozpoczął od praktyk w naszej firmie na stanowisku copywriter. Obecnie odpowiada za prowadzenie działań SEO (szczególnie pod kątem kreacji i optymalizacji treści w serwisach) i reklamę Google ADS. Prywatnie pasjonat dobrej kuchni, zdrowego odżywiania i sportu, który każdą wolną chwilę stara się spędzić aktywnie.

Porozmawiajmy o uczciwym marketingu

Dzwonię w sprawie nowej usługi
Proszę o kontakt
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z polityką prywatności