Poprawa widoczności Meble Kukułka w wyszukiwarce Google
1. Zakres prowadzonych działań
- Strategia SEO
Nasza praca rozpoczęła się od przeprowadzenia audytu strony Meblekukulka.pl oraz analizy konkurencji i klientów sklepu. W dalszej kolejności opracowaliśmy i wdrożyliśmy odpowiednią strategię, która miała wpłynąć na wzrost liczby klientów oraz poprawienie wyników sprzedażowych. Razem z klientem zdecydowaliśmy się na realizację strategii, która zakładała skoncentrowanie uwagi na głównych produktach z oferty Meble Kukułka. Dodatkowo podjęliśmy się kompleksowej optymalizacji SEO.
- Research słów kluczowych/keywords
Przed przystąpieniem do optymalizacji treści na stronie sklepu przeprowadziliśmy szczegółową analizę słów kluczowych dla poszczególnych podstron. Następnie na ich podstawie podjęliśmy się tworzenia contentu.
- SEO Content marketing
Na podstawie wyodrębnionych słów kluczowych podjęliśmy się tworzenia i optymalizacji contentu SEO na stronie MebleKukulka.pl. Poprawiliśmy istniejące treści oraz stworzyliśmy nowy wartościowy content, który został dopasowany do konkretnych klientów – osób poszukujących mebli.
- Optymalizacja SEO
Przechodząc dalej, rozszerzyliśmy naszą pracę o całościową optymalizację SEO. Dzięki temu udało nam się poprawić pozycjonowanie SEO i uzyskać lepszą widoczność sklepu w wyszukiwarkach. W naszej pracy oprócz optymalizacji SEO skoncentrowaliśmy się również na kwestiach technicznych. Wyszukiwaliśmy wszystkie nieprawidłowości i błędy techniczne występujące na stronie, a następnie skutecznie je zlikwidowaliśmy. Dzięki temu strona Meblekukulka.pl stała się jeszcze bardziej przyjazna dla botów Google, a także dla swoich klientów.
- Link building – linkowanie
Kolejny działaniem, które przeprowadziliśmy na stronie naszego klienta było stworzenie niezwykle cennego linkowania wewnętrznego. Aspekt ten odgrywa istotną rolę w pozycjonowaniu sklepu oraz ułatwia klientom poruszanie się po stronie.
- Wpisy blogowe
W celu uzyskania jeszcze lepszych efektów zaproponowaliśmy naszemu klientowi, że poprowadzimy bloga Meble Kukułka. W związku z tym nasi copywriterzy rozpoczęli tworzenie specjalistycznych treści, które następnie zostały wykorzystane jako wpisy blogowe na stronie klienta.
2. Efekty współpracy
Rozpoczęcie i prowadzenie działalności w branży e-commerce wydaje się trudnym zadaniem, które wymaga specjalnych umiejętności. Niemniej równie duże, o ile nie większe wyzwanie stanowi wypozycjonowanie swojego sklepu i osiągnięcie dobrych wyników sprzedażowych. Proces ten wymaga wielu godzin wytężonej pracy. Jako Agencja Marketingu E-Commerce Exelmedia posiadamy duże doświadczenie w marketingu online oraz branży e-commerce. Specjalizujemy się w marketingu w wyszukiwarkach internetowych (SEM - Search Engine Marketing), czyli wszystkich działaniach SEO (Search Engine Optimization) oraz PPC (Pay Per Click). Dzięki temu w niedługim czasie udało nam się osiągnąć bardzo dobre wyniki ze sklepem meblowym Meble Kukułka. Nasza roczna współpraca zaowocowała znaczną poprawą widoczności sklepu w wyszukiwarkach, udało nam się zwiększyć ruch na stronie, a idąc dalej i PRZEDE WSZYSTKIM - zwiększyć liczbę klientów i sprzedaż. W kolejnych miesiącach współpracy planujemy nadal rozwijać stronę naszego klienta, co przełoży się na jeszcze lepsze wyniki.
Meble Kukułka – Case Study 2022 – widoczność SEMSTORM
Widoczność według SEMSTORM – TOP 50
Widoczność według SEMSTORM – TOP 20
Widoczność według SEMSTORM – TOP 10
Widoczność według SEMSTORM – TOP 3
Meble Kukułka – Case Study 2022 - Dane GSC
Meble Kukułka – Case Study 2022 – Ahrefs
Meble Kukułka – Case Study 2022 – Google Analytics
Dane z Google Analytics od 1 kwi 2021 do 27 mar 2022
Wykres przychodów SEO
Wykres przychodów Google ADS:
Wzrost sprzedaży e-commerce Meble Kukułka
1. Zakres działań
- Reklamy Google Ads
- Optymalizacja techniczna
- Optymalizacja SEO
- Link building – linkowanie
2. Efekty współpracy
Zgodnie z początkowymi założeniami, nasza współpraca miała poprawić wyniki sprzedażowe oraz zwiększyć zainteresowanie ofertą sklepu Meble Kukułka. Każdy etap naszej pracy miał istotny wkład w ostateczny wynik, który uzyskaliśmy po rocznej współpracy. Niemniej największy wpływ na osiągnięcie założonych celów miały skutecznie przeprowadzone kampanie reklamowe Google Ads, które znacząco poprawiły wyniki sprzedażowe naszego klienta i zwiększyły ilość użytkowników zainteresowanych produktami ze sklepu Meble Kukułka.
Udało się nam osiągnąć zadowalające wyniki, dzięki odpowiednio dobranej strategii, która zakłada promocję głównych produktów klienta za pomocą reklam Google Ads. Każda z kampanii poprzedzona była kompletną analizą konkurencji oraz badaniem zachowań klientów. Tym samym poszczególne reklamy zostały dopasowane do profilu potencjalnego klienta i opierały się na aktualnych trendach i nowościach z branży meblarskiej i ze świata designu.
Meble Kukułka – Case Study 2022 – Google Analytics
Dane z Google Analytics od 1 kwi 2021 do 27 mar 2022