Skontaktuj się z nami
Niedawno pojawił się u nas partner biznesowy, który prowadzi firmę sprzedającą naścienne akwaria. Chciał rozwinąć swój biznes po za granicami kraju i rozpocząć sprzedaż w Wielkiej Brytanii. Jego pierwszym pytaniem było: jak może to zrobić, tak żeby nie zbankrutować na wyjściu ze swoich biznesem na inne rynki. Naszą odpowiedzią jak zawsze było: najlepiej wykorzystać w tym celu Google AdWords
Postanowiliśmy pomóc podbić UK bez rozlewu krwi. Naszym celem było przeprowadzenie jak najbardziej efektywnej kampanii reklamowej, w związku z tym nastawiliśmy się na początek na wyszukiwarkę Google i kampanie produktowe, ponieważ są one skierowane na intencję użytkownika.
Chciałbym Wam teraz przedstawić w jaki sposób podeszliśmy na początku do problemu. Nie piszę tutaj o wszystkim co zrobiliśmy, wybrałem najważniejsze elementy, od których powinieneś zacząć, gdy będziesz chciał rozpocząć kampanię eksportową w Google AdWords.
Jeszcze jedna bardzo istotna dla Ciebie sprawa! Im więcej uzyskamy udostępnień, tym więcej zdradzimy w następnym artykule!
Dlaczego warto skorzystać z tych narzędzi?
Jak wiesz głównym produktem Google jest wyszukiwarka, której zdradzamy swoją intencję wpisując zapytanie do małego okienka. Google rejestruje zapytania i dzięki temu korzystając z paru narzędzi możesz oszacować wartość rynku zagranicznego na Twój produkt i wystartować z kampanią eksportową dla Twoich produktów lub usług.
Gdy już określisz trendy i poznasz liczby wyszukiwani twoich produktów i usług w innych krajach, będziesz mógł zoptymalizować swoją stronę pod hasła wyszukiwane przez użytkowników i przeprowadzić kampanię eksportową w Google AdWords.
Pokażę Ci jak skorzystać z tych narzędzi na podstawie sprzedaży luksusowych akwariów w Wielkiej Brytanii.
Wyszukiwarka Grafiki
Tak to nie żart :) Czasami wydaje nam się, że określenie, którego zamierzamy użyć najlepiej oddaje nazwę, opis naszego produktu. Oczywiście możemy mieć rację, ale czemu nie upewnić się i nie skorzystać z wyszukiwarki obrazów Google, tak żeby widzieć, czy nasi użytkownicy Internetu myślą podobnie. Na stronie naszego partnera widnieje wszędzie słowo aquarium, ale synonimem tego słowa w języku angielskim jest fish tank. Sprawdźmy więc, czym według internautów jest aquarium i czym różni się od fish tank. Sprawdzenia dokonujemy w google.co.uk (ponieważ naszym rynkiem docelowym będzie Wielka Brytania)
W pierwszym teście 1:0 dla Fish Tank. W kolejnym teście sprawdzimy, jak wyglądają wyszukiwania obrazów z prefiksami.
Sami oceńcie wynik tego testu, a wynikiem możecie podzielić się w komentarzu pod artykułem. Według mnie na ten moment frazy związane z fish tank lepiej oddają, to co będziemy sprzedawać. To jest dopiero pierwszy sygnał. Mógłbym przeprowadzić wyszukiwanie w wyszukiwarce produktów Google, jednak mam lepsze narzędzie, które nam do tego posłuży.
Dzięki Google Trends możesz zobaczyć trendy liczby wyszukiwań dla słów kluczowych w wyszukiwarce Google oraz wyszukiwarkach grafiki, wiadomości, zakupów oraz wyszukiwarce YouTube, która jest drugą największą wyszukiwarką na świecie!
Porównajmy więc średnią liczbę wyszukiwań interesujących nas słów kluczowych dla wyszukiwarki w Wielkiej Brytanii, zakres ostatnie 12 miesięcy w zupełności nam wystarczy
Jak w tym porównaniu znaczącą przewagę ma wyszukiwanie słowa aquarium, jednak przechodząc trochę niżej w wynikach Google Trends zobaczymy, jakie słowa są głównie wyszukiwane.
Nie zapomnijmy o tym, że słowo aquarium oznacza również budynek, w którym możemy zobaczyć okazy ryb, dlatego też wynik ten może być przekłamany. Dlatego teraz przeprowadzę to samo badanie tylko i wyłącznie w wyszukiwarce zakupów Google.
Jak widać w tym teście przewagę zyskało słowo fish tank. Podobne porównanie powinieneś przeprowadzić dla słów kluczowych takich jak home fish tank, luxury fish tank, home aquarium, luxury aquarium itp.
luxury aquarium itp.
Podsumowując informację uzyskane z Google Trends możemy stwierdzić, że słowo fish tank lepiej będzie odzwierciedlać sam produkt, który sprzedajmy, jest ono również częściej wyszukiwane przez użytkowników w zakupach Google. Nie należy jednak zapominać o aquarium, jednak z powodu tego, że jest to również określenie na miejsce publiczne tp konkurencja oraz dopasowanie do intencji zakupowej może być mniejsze.
Narzędzie Google Global Market Finder służy to estymacji wyszukiwań i szacowania kosztów dla wskazanych słów kluczowych na różnych rynkach. Sprawdzimy główne słowa kluczowe, którymi jesteśmy zainteresowani.
Dzięki temu narzędziu uzyskamy informację na temat możliwości rozwoju eksportu w każdym państwie w porównaniu z możliwościami w innych krajach w wybranym przez Ciebie regionie. Pod uwagę brana jest liczbę zapytań lokalnych użytkowników oraz koszt kliknięcia
Pamiętaj o tym, że powinieneś sprawdzić nie tylko główne słowa kluczowe, ale dodać do nich również epitety określające dokładniej frazy kluczowe
Google AdWords Planer Słów Kluczowych
Ostatnim narzędziem, które Ci dzisiaj pokażę jest Google AdWords Keyword Planner. Dzięki temu narzędziu oszacujemy między innymi średnie koszta, średnią miesięczną liczę wyszukiwań. Ale zacznijmy od stworzenie listy słów kluczowych. W tym celu skorzystamy z multiplikatora słów kluczowych
Po pobraniu prognoz, utworzysz pierwszą grupę reklam, następnie należy wrócić do multiplikatora i zamienić listy, tak aby stworzyć kolejne słowa kluczowe i tak aby wyniku dostać epitety przed i za słowami kluczowymi. Po odpowiedniej "segregacji" słów kluczowych według tematu, oraz zmiany typów dopasowań z ogólnych na dopasowania do wyrażenia oraz dopasowania ścisłe powinieneś uzyskać następujący widok
Jak widzisz pogrupowałem sobie słowa według "tematu" określiłem, dla nich maksymalną stawkę za kliknięcie i mój maksymalny budżet dzienny. Warto zwrócić uwagę na to, że widać punkt przegięcia (ekstremum) na tej prostej w związku z którym nie ma już sensu podnoszenia stawki oraz budżetu dziennego, gdyż nie uzyskam więcej kliknięć.
Z tabeli tej mogę jeszcze odczytać parę innych rzeczy, ale chciałbym wrócić do początku naszych czyli mojego wewnętrznego sporu "fish tank", czy "aquarium". Jak widać nie należy rezygnować z jednego ani z drugiego słowa, jednak po liczbie wyświetleń i liczbie kliknięć widzę, że grupa reklam z tym słowej jest częściej wyszukiwana częściej klikana.
Dane z planera słów kluczowych oparte są na danych pochodzących z Google AdWords i nie dotyczą one wyników organicznych lub też zapytań, na które nikt nie wyświetla reklamy!
Kilka słów na koniec
Pamiętaj, że nie jest to pełen proces tworzenia, planowania i optymalizacji kampanii, a jedynie punkt wyjścia do stworzenia skutecznej kampanii reklamowej w Google. Jeśli podoba Ci się ten artykuł nie możesz się śmiało nim podzielić ze swoimi współpracownikami. przyjaciółmi, kolegami. Im więcej uzyskamy udostępnień, tym więcej zdradzimy w następnym artykule
Uczciwe pozycjonowanie SEO i reklama Google Ads
Uczciwe pozycjonowanie SEO i skuteczne kampanie w Google Ads to kluczowe elementy sukcesu online każdej firmy. W Exelmedia zdajemy sobie doskonale sprawę, że każdy projekt wymaga indywidualnego podejścia i staranności. Nasza agencja oferuje kompleksowe usługi w zakresie pozycjonowania stron internetowych oraz reklam w Google Ads, oparte na solidnych strategiach, najnowszych trendach rynkowych, a przede wszystkim – na uczciwych warunkach współpracy. Zdobądź przewagę konkurencyjną i skontaktuj się z nami już dziś, abyśmy mogli wspólnie opracować strategię, która przyspieszy rozwój Twojego biznesu.
Zachęcamy także do pogłębienia tematu uczciwych praktyk SEO - zapoznaj się z akcją społeczną, promującą uczciwe pozycjonowanie i reklamę w Google - #NABICIWSEO.
O autorze
Jan Maciaszek - Specjalista SEO/ADS
Swoją przygodę z e-commerce i marketingiem internetowym rozpoczął od praktyk w naszej firmie na stanowisku copywriter. Obecnie odpowiada za prowadzenie działań SEO (szczególnie pod kątem kreacji i optymalizacji treści w serwisach) i reklamę Google ADS. Prywatnie pasjonat dobrej kuchni, zdrowego odżywiania i sportu, który każdą wolną chwilę stara się spędzić aktywnie.