Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że kontynuując przeglądanie tej strony wyrażasz zgodę na zapisywanie na Twoim komputerze tzw. plików cookies. Ciasteczka pozwalają nam na gromadzenie informacji dotyczących statystyk oglądalności strony. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie ich zmień ustawienia swojej przeglądarki internetowej.
Skontaktuj się z nami
PrestaShop czy Shoper?
E-commerce jest rodzajem handlu, który w przeciwieństwie do standardowego odbywa się za pośrednictwem internetu. Stały rozwój nowych technologii, wszechobecna sieć i możliwości, które niesie za sobą internet sprawiły, że e-commerce w ostatnich latach znacząco rozkwitł i coraz mniej naciska na sklepy stacjonarne. Wiele branż już teraz przenosi swój biznes do sieci, a w kolejnych latach z całą pewnością będziemy świadkami kolejnych takich zmian. Z tego też powodu warto poświęcić chwilę czasu temu jak w zasadzie rozpocząć handel online? W tym celu bardzo pomocne mogą okazać się gotowe platformy e-commerce, które umożliwią szybkie i łatwe wejście do świata handlu internetowego. W Polsce jednymi z najczęściej wybieranych platform są PrestaShop oraz Shoper. Pozostaje jednak pytanie, która z nich jest najlepsza i oferuje największe możliwości? Sprawdź nasze zestawienie PrestaShop vs Shoper już teraz!
PrestaShop vs Shoper – podstawowe informacje
Zacznijmy od przedstawienia zarówno platformy PrestaShop, jak i Shoper. Obydwie cieszą się dużym uznaniem oraz popularnością. W przypadku pierwszej z wymienionych platform – funkcjonuje ona na licencji Open Source, co oznacza, że zakładając sklep PrestaShop uzyskasz dostęp do kodu sklepu online i będziesz mógł dokonywać w nim indywidualnych zmian. jednak PrestaShop jest dobrym rozwiązaniem głównie do sklepów małych, w których nie będzie dużej ilości produktów. W porównaniu do tego sklep Shoper opiera się na modelu SaaS, który oferuje użytkownikowi gotowe oprogramowanie jako usługę. Na pierwszy rzut oka mogłoby wydawać się, że w takim zestawieniu wygrywa opcja z Open Source, prawda? Przyjrzyjmy się jednak temu bardziej szczegółowo. PrestaShop udostępnia nam sam „silnik” do sklepu, jednak byśmy mogli go wykorzystać potrzebujemy specjalistycznej wiedzy i dużego doświadczenia w e-commerce. Oznacza to, że osoby początkujące mogą mieć olbrzymi problem, aby zacząć działalność z modelem Open Soruce. Natomiast model SaaS daje nam gotowe rozwiązanie, które swobodnie możemy wykorzystywać, nie posiadając przy tym specjalnych zdolności i dużego doświadczenia. Śmiało można więc uznać, że sklep Shoper jest o wiele bardziej atrakcyjny dla osób dopiero zaczynających swoją przygodę z e-commerce, ale równie dobrze spisze się on osobom, które na e-commerce zjadły zęby.
Cena PrestaShop i Shoper
Kolejnym czynnikiem, który może okazać się decydujący w wyborze platformy e-handlu jest jej cena. Kiedy wyszukamy informacji na temat PrestaShop od razu natrafimy na to, że jest ona darmową platformą. Z jednej strony jest to prawda – za założenie sklepu PrestaShop nie musimy płacić, jednak nie oznacza to, że nie poniesiemy innych kosztów. W przypadku tej platformy musimy zapłacić za domenę i hosting, a także za wszystkie specjalne usługi, wsparcie techniczne, wtyczki czy aktualizacje. Oznacza to, że w teorii darmowa platforma wygeneruje ukryte i dodatkowe koszty, które często mogą okazać się bardzo wysokie. Z drugiej strony mamy platformę Shoper, która dostępna jest w comiesięcznym abonamencie, którego cena zaczyna się od 79 zł. Niemniej dzięki temu dostajemy pełne oprogramowanie, specjalistyczne wsparcie techniczne, wiele dodatków, aplikacji i integracji, które wyróżnią Twój sklep na tle konkurencji i ułatwią Ci zarządzanie.
PrestaShop i Shoper – czy warto?
Zakończmy nasze porównanie PrestaShop vs Shoper i podsumujmy je odpowiadając na pytanie – czy warto? Jeśli zestawimy je sobą i porównany, dostrzeżemy, że obydwie platformy oferują bogatą ofertę motywów i szablonów sklepu, każda z nich jest popularna i dość prosta w obsłudze (PrestaShop dla bardziej zaawansowanych). Kiedy jednak spojrzymy na cennik PrestaShop i Shoper widzimy, że pierwsza z platform może wiązać się z ukrytymi kosztami, druga zaś ma bardzo przejrzyste ceny i zwyczajnie wiemy w co inwestujemy. Dodatkowym atutem, który warto podkreślić w przypadku Shoper’a to fakt, że jest to polska platforma, dzięki czemu posada on możliwość połączenia konta z wieloma funkcjami na krajowym rynku, w tym np. Allegro. W przypadku PrestaShop funkcje te są ograniczone. Biorąc pod uwagę wszystkie „za i przeciw” możemy uznać, że zwycięzcom tej batalii zostaje Shoper, który będzie najlepszym wyborem, aby zacząć e-handel!