PrestaShop czy Shoper?

E-commerce jest rodzajem handlu, który w przeciwieństwie do standardowego odbywa się za pośrednictwem internetu. Stały rozwój nowych technologii, wszechobecna sieć i możliwości, które niesie za sobą internet sprawiły, że e-commerce w ostatnich latach znacząco rozkwitł i coraz mniej naciska na sklepy stacjonarne. Wiele branż już teraz przenosi swój biznes do sieci, a w kolejnych latach z całą pewnością będziemy świadkami kolejnych takich zmian

Skontaktuj się z nami

Dzwonię w sprawie nowej usługi
Proszę o kontakt
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z polityką prywatności

PrestaShop czy Shoper?

E-commerce jest rodzajem handlu, który w przeciwieństwie do standardowego odbywa się za pośrednictwem internetu. Stały rozwój nowych technologii, wszechobecna sieć i możliwości, które niesie za sobą internet sprawiły, że e-commerce w ostatnich latach znacząco rozkwitł i coraz mniej naciska na sklepy stacjonarne. Wiele branż już teraz przenosi swój biznes do sieci, a w kolejnych latach z całą pewnością będziemy świadkami kolejnych takich zmian. Z tego też powodu warto poświęcić chwilę czasu temu jak w zasadzie rozpocząć handel online? W tym celu bardzo pomocne mogą okazać się gotowe platformy e-commerce, które umożliwią szybkie i łatwe wejście do świata handlu internetowego. W Polsce jednymi z najczęściej wybieranych platform są PrestaShop oraz Shoper. Pozostaje jednak pytanie, która z nich jest najlepsza i oferuje największe możliwości? Sprawdź nasze zestawienie PrestaShop vs Shoper już teraz!

PrestaShop vs Shoper – podstawowe informacje

Zacznijmy od przedstawienia zarówno platformy PrestaShop, jak i Shoper. Obydwie cieszą się dużym uznaniem oraz popularnością. W przypadku pierwszej z wymienionych platform – funkcjonuje ona na licencji Open Source, co oznacza, że zakładając sklep PrestaShop uzyskasz dostęp do kodu sklepu online i będziesz mógł dokonywać w nim indywidualnych zmian. jednak PrestaShop jest dobrym rozwiązaniem głównie do sklepów małych, w których nie będzie dużej ilości produktów. W porównaniu do tego sklep Shoper opiera się na modelu SaaS, który oferuje użytkownikowi gotowe oprogramowanie jako usługę. Na pierwszy rzut oka mogłoby wydawać się, że w takim zestawieniu wygrywa opcja z Open Source, prawda? Przyjrzyjmy się jednak temu bardziej szczegółowo. PrestaShop udostępnia nam sam „silnik” do sklepu, jednak byśmy mogli go wykorzystać potrzebujemy specjalistycznej wiedzy i dużego doświadczenia w e-commerce. Oznacza to, że osoby początkujące mogą mieć olbrzymi problem, aby zacząć działalność z modelem Open Soruce. Natomiast model SaaS daje nam gotowe rozwiązanie, które swobodnie możemy wykorzystywać, nie posiadając przy tym specjalnych zdolności i dużego doświadczenia. Śmiało można więc uznać, że sklep Shoper jest o wiele bardziej atrakcyjny dla osób dopiero zaczynających swoją przygodę z e-commerce, ale równie dobrze spisze się on osobom, które na e-commerce zjadły zęby.

Cena PrestaShop i Shoper

Kolejnym czynnikiem, który może okazać się decydujący w wyborze platformy e-handlu jest jej cena. Kiedy wyszukamy informacji na temat PrestaShop od razu natrafimy na to, że jest ona darmową platformą. Z jednej strony jest to prawda – za założenie sklepu PrestaShop nie musimy płacić, jednak nie oznacza to, że nie poniesiemy innych kosztów. W przypadku tej platformy musimy zapłacić za domenę i hosting, a także za wszystkie specjalne usługi, wsparcie techniczne, wtyczki czy aktualizacje. Oznacza to, że w teorii darmowa platforma wygeneruje ukryte i dodatkowe koszty, które często mogą okazać się bardzo wysokie. Z drugiej strony mamy platformę Shoper, która dostępna jest w comiesięcznym abonamencie, którego cena zaczyna się od 79 zł. Niemniej dzięki temu dostajemy pełne oprogramowanie, specjalistyczne wsparcie techniczne, wiele dodatków, aplikacji i integracji, które wyróżnią Twój sklep na tle konkurencji i ułatwią Ci zarządzanie.

PrestaShop i Shoper – czy warto?

Zakończmy nasze porównanie PrestaShop vs Shoper i podsumujmy je odpowiadając na pytanie – czy warto? Jeśli zestawimy je sobą i porównany, dostrzeżemy, że obydwie platformy oferują bogatą ofertę motywów i szablonów sklepu, każda z nich jest popularna i dość prosta w obsłudze (PrestaShop dla bardziej zaawansowanych). Kiedy jednak spojrzymy na cennik PrestaShop i Shoper widzimy, że pierwsza z platform może wiązać się z ukrytymi kosztami, druga zaś ma bardzo przejrzyste ceny i zwyczajnie wiemy w co inwestujemy. Dodatkowym atutem, który warto podkreślić w przypadku Shoper’a to fakt, że jest to polska platforma, dzięki czemu posada on możliwość połączenia konta z wieloma funkcjami na krajowym rynku, w tym np. Allegro. W przypadku PrestaShop funkcje te są ograniczone. Biorąc pod uwagę wszystkie „za i przeciw” możemy uznać, że zwycięzcom tej batalii zostaje Shoper, który będzie najlepszym wyborem, aby zacząć e-handel!

Uczciwe pozycjonowanie SEO i reklama Google Ads

W dzisiejszym dynamicznym świecie online, gdzie skuteczna obecność w wyszukiwarkach i precyzyjna reklama stanowią klucz do osiągnięcia sukcesu biznesowego, w Exelmedia wychodzimy z ofertą uczciwego pozycjonowania SEO i efektywnej reklamy w Google Ads. Zapoznaj się z naszą propozycją i podnieś poziom swojej widoczności na uczciwych warunkach.

Dowiedz się więcej na temat uczciwych praktyk SEO i zapoznaj się z akcją społeczną, promującą uczciwe pozycjonowanie i reklamę w Google - #NABICIWSEO.

O autorze

Jan Maciaszek - Specjalista SEO/ADS

Swoją przygodę z e-commerce i marketingiem internetowym rozpoczął od praktyk w naszej firmie na stanowisku copywriter. Obecnie odpowiada za prowadzenie działań SEO (szczególnie pod kątem kreacji i optymalizacji treści w serwisach) i reklamę Google ADS. Prywatnie pasjonat dobrej kuchni, zdrowego odżywiania i sportu, który każdą wolną chwilę stara się spędzić aktywnie.

Porozmawiajmy o uczciwym marketingu

Dzwonię w sprawie nowej usługi
Proszę o kontakt
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z polityką prywatności