Przewodnik dla reklamodawców

To jest treść dokumentu, którą możesz znaleść tutaj: https://www.google.pl/adwords/thirdpartypartners/

Przewodnik dla reklamodawców: współpraca z partnerami zewnętrznymi
Wprowadzenie do reklamy internetowej z Google

Reklamy Google Ads i Ads Express

Dzięki reklamie w Google docierasz do nowych klientów dokładnie wtedy, gdy szukają produktów i usług, które oferujesz. W zależności od wybranego typu kampanii możesz płacić za kliknięcia, wyświetlenia lub konwersje.

Po uruchomieniu reklam dostarczamy wyniki skuteczności, dzięki czemu Twój partner zewnętrzny może śledzić, jakie opcje sprawdzają się najlepiej. Usługi reklamowe Google Ads i Ads Express w znacznym stopniu opierają się na rozliczalności – możesz dokładnie analizować mechanizm uzyskiwania zwrotu ze środków inwestowanych w reklamę, a Twój partner zewnętrzny może wprowadzać zmiany, by ten zwrot był możliwie jak najwyższy. Jeśli chcesz dowiedzieć się, czym dokładnie różnią się między sobą Ads i Ads Express, zajrzyj na support.google.com/adwords/express/answer/1689628

Poza wyszukiwarką Google reklamy można wyświetlać w sieci witryn partnerskich Google (są to miejsca, w których wyświetlany jest komunikat „Reklamy Google”), w tym w YouTube. Możesz tam używać innych formatów reklam, takich jak reklamy graficzne i reklamy wideo.

Google i partnerzy zewnętrzni

Jesteśmy zdania, że reklamy Google ułatwiają osiągnięcie sukcesu w biznesie. Być może jednak nie masz czasu ani zasobów, by utworzyć skuteczne konto i regularnie nim zarządzać. A może potrzebujesz tylko pomocy eksperta w zakresie optymalizacji.

Tutaj wkraczają do gry nasi partnerzy zewnętrzni. Są to różne firmy – od dużych agencji reklamowych i wydawców katalogów firm po działających indywidualnie konsultantów internetowych. Żeby ułatwić Ci wybór odpowiedniego partnera, stworzyliśmy specjalne Programy partnerskie Google. Uczestniczące w nich firmy zewnętrzne spełniają odpowiednie wymagania i mogą mieć w swoich witrynach logo programu. Dwa najczęściej spotykane logo to Partner Google i Autoryzowani Partnerzy MSP.

Żeby sprawdzić, czy firma ma certyfikat Google jednego z naszych Programów partnerskich, kliknij logo w jej witrynie. Jeśli firma ma certyfikat, powinna wyświetlić się strona profilu firmy w Google.

Współpraca z partnerem zewnętrznym

Współpracując z partnerem zewnętrznym, możesz zaoszczędzić mnóstwo czasu i nakładów pracy. Najlepsze wyniki uzyskasz, regularnie monitorując swoje kampanie reklamowe i pozostawiając partnerowi wszystkie czasochłonne czynności.

Oprócz kosztów prowadzenia kampanii reklamowych Google partnerzy zewnętrzni często pobierają honorarium. Pamiętaj, że oferują oni cenne usługi: zarządzają Twoimi kampaniami i optymalizują je, dostarczają Ci raporty oraz odpowiadają na pytania. Warto podliczyć łączne koszty reklamy z uwzględnieniem wszelkich honorariów partnera zewnętrznego. Następnie na podstawie tej kwoty możesz określić swój zwrot z inwestycji (ROI).

Poniżej przedstawiamy kilka krótkich wskazówek, jak być świadomym klientem:

1. Wybieraj ostrożnie. 
Wybierając partnera zewnętrznego, szukaj firm, które mają na swoich stronach logo Partner Google lub Autoryzowani Partnerzy MSP. Żeby sprawdzić, czy dana firma rzeczywiście jest Partnerem Google lub Autoryzowanym Partnerem MSP, możesz użyć Wyszukiwarki partnerów Google lub zajrzeć do witryny Autoryzowanych Partnerów MSP. Zanim wybierzesz partnera, upewnij się, że znasz okres obowiązywania zawieranej umowy, oraz że wybrany partner jest dla Ciebie odpowiedni. Oto kilka dodatkowych kryteriów, które pomogą Ci wybrać właściwego partnera:

- Czy dany partner zewnętrzny współpracował wcześniej z firmą z Twojej branży?
- Czy ma doświadczenie z firmami o podobnych budżetach lub docelowych odbiorcach?
- Jakie inne usługi partnera – oprócz reklam Google – mogą pomóc w rozwoju Twojej firmy?

2. Wybierz jednego partnera.
Może zastanawiasz się, czy nie podzielić budżetu na kilka firm zewnętrznych, by następnie sprawdzić, która z nich najlepiej sobie poradzi. Możesz tak zrobić, jednak najlepiej testować firmy po kolei. Google nie wyświetla więcej niż jednej reklamy tej samej firmy na stronie wyników wyszukiwania, więc testowanie wielu firm jednocześnie będzie bardzo trudne.

3. Zdobądź wiedzę. 
Zdobycie zaawansowanej wiedzy z dziedziny reklamy może zająć trochę czasu, ale podstawy reklamy w wyszukiwarce Google opanujesz bardzo szybko. Przejrzyj sekcję „Podstawy reklamy” poniżej. Więcej informacji znajdziesz w Internetowym Centrum pomocy AdWords na adwords.google.com/support/aw lub w Centrum pomocy AdWords Express na support.google.com/adwords/express/. Poznanie tych programów pomoże Ci w podejmowaniu lepszych decyzji podczas współpracy z partnerem zewnętrznym.

 4. Zaufaj doświadczeniu. 
Jeśli współpracujesz z firmą, która zarządza setkami kont reklamowych Google, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że ma ona odpowiednie doświadczenie w pracy z produktami reklamowymi Google. Jeśli dowiesz się, że w niektórych branżach koszty reklamy Google są zazwyczaj wyższe lub niektóre słowa kluczowe albo reklamy mogą nie sprawdzać się w przypadku Twojej firmy, to takie informacje najpewniej płyną z doświadczenia.

5. Oceniaj swoją skuteczność. 
O ile nie zależy Ci na budowaniu świadomości marki, najważniejszy w reklamie jest zwrot z zainwestowanych w nią środków (tzn. liczba nowych pozyskanych klientów). Warto więc każdego miesiąca poświęcić trochę czasu na ocenę poczynionych inwestycji i wyników, jakie dzięki nim uzyskujesz.

Reklamy Google - na co należy uważać

Zależy nam na tym, by korzystanie z reklam Google było maksymalnie komfortowe. Jeśli tak nie jest, daj nam znać. Najpierw jednak postaraj się rozwiązać ewentualne problemy z partnerem zewnętrznym, a dopiero jeśli to nie przyniesie rezultatów, skontaktuj się z nami.

Wiele firm zewnętrznych zdobyło nasze zaufanie, działając w najlepszym interesie swoich reklamodawców. Niektóre jednak nie spełniają oczekiwań. Poniżej pokazujemy, na co trzeba uważać i o których należy nas poinformować:

- Brak informacji o kosztach i skuteczności kampanii reklamowej Google: masz prawo znać co najmniej liczbę kliknięć, liczbę wyświetleń oraz koszt reklam Google.
- Gwarantowanie miejsca docelowego reklamy w określonym kanale reklamowym lub na konkretnej pozycji: nie można zagwarantować konkretnej pozycji na stronach wyników wyszukiwania w witrynie Google.pl. Pozycja reklamy jest określana na aukcji i zmienia się dynamicznie podczas każdego nowego wyszukiwania. Niektóre firmy zewnętrzne mogą pobierać honorarium tylko wtedy, gdy uzyskają pożądane miejsce docelowe reklamy, ale firmy gwarantujące określoną pozycję (tzn. najwyższą pozycję za każdym razem, gdy użytkownik wyszuka Twoje słowo kluczowe w Google) fałszywie przedstawiają działanie programu reklamowego.
- Podawanie się za pracownika Google: poproś daną osobę o podanie imienia i nazwiska oraz wysłanie e-maila z adresu w domenie @google.com (nie @gmail.com).
- Nękanie lub zastraszanie w celu zmuszenia do rejestracji: firmy zewnętrzne nie mają możliwości usunięcia Twojej firmy z bezpłatnych, czyli zwykłych wyników wyszukiwania w Google.pl.
- Twierdzenie, że reklama w Google wpływa na pozycję w bezpłatnych wynikach wyszukiwania: reklama Google nie ma żadnego wpływu na pozycję w bezpłatnych, czyli zwykłych wynikach wyszukiwania. Te dwie sprawy są od siebie całkowicie niezależne.
- Mylące ceny: agencja może nie wykorzystywać uzgodnionego budżetu reklamowego. Pamiętaj o tym, by uzyskać oficjalny egzemplarz umowy na piśmie.

Zgłoś naruszenie zasad przez firmę zewnętrzną

Uważasz, że partner zewnętrzny narusza te zasady? Skontaktuj się z nami: zgłoś naruszenie zasad przez firmę zewnętrzną.

Nie zawsze odpowiadamy osobiście na zgłoszenia w sprawie firm zewnętrznych, ale zapewniamy, że zajmujemy się każdym zgłoszeniem i podejmujemy odpowiednie działania.

Podstawy reklamy Google

- Średnia pozycja: średnia pozycja, na której wyświetlana jest reklama po jej wywołaniu. Średnia pozycja 1-8 zazwyczaj oznacza, że reklama jest wyświetlana na pierwszej stronie wyników wyszukiwania.
- Kliknięcia: ile razy użytkownicy kliknęli Twoją reklamę.
- Współczynnik klikalności (CTR): liczba kliknięć podzielona przez liczbę wyświetleń, przedstawiona jako wartość procentowa. Dobry CTR może poprawić średnią pozycję reklamy.
- Konwersja: działanie będące wynikiem wyświetlenia reklamy, takie jak połączenie telefoniczne, potencjalna sprzedaż lub sprzedaż. Zazwyczaj jest to dobry sposób mierzenia skuteczności reklam.
- Koszt: łączna kwota, jaką wydajesz na reklamę w Google.
- Wyświetlenia: liczba wyświetleń Twojej reklamy.
- Słowa kluczowe: słowa lub wyrażenia wybrane do AdWords – gdy użytkownicy wyszukują te słowa w Google, Twoja reklama może pojawić się obok wyników wyszukiwania lub nad nimi. W przypadku AdWords Express Google wybiera słowa kluczowe automatycznie na podstawie podanego przez - --- Ciebie krótkiego opisu reklamy i produktu. W tej konfiguracji nie wybierasz słów kluczowych.

Jeśli masz wątpliwości dotyczące konta reklamowego Google i potrzebujesz pomocy, odwiedź Centrum pomocy AdWords na adwords.google.com/support/aw/ lub Centrum pomocy AdWords Express na support.google.com/adwords/express/

Autoryzowany Partner Google – Exelmedia

Jeśli poszukujesz Agencji Marketingu E-commerce, która jest Certyfikowanym Partnerem Google to trafiłeś w odpowiednie miejsce! Exelmedia to zespół specjalistów od marketingu online i e-commerce, którzy pomogą Ci rozwinąć Twój biznes. Przekonaj się sam i skontaktuj się z nami już teraz!

Porozmawiajmy o uczciwym marketingu

Dzwonię w sprawie nowej usługi
Proszę o kontakt
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z polityką prywatności