Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że kontynuując przeglądanie tej strony wyrażasz zgodę na zapisywanie na Twoim komputerze tzw. plików cookies. Ciasteczka pozwalają nam na gromadzenie informacji dotyczących statystyk oglądalności strony. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie ich zmień ustawienia swojej przeglądarki internetowej.
Skontaktuj się z nami
Branża SEO przez lata naważyła sobie niezłego bigosu. Swoją pracę dla Klienta, która od początku miała zwiększać zainteresowanie jego ofertą, potraktowała jako pracę techniczną, często o wątpliwej jakości.
Klienci też nie są bez winy - chcą jak najmniejszymi środkami osiągnąć sukces pokroju onetu czy wirtualnej polski.
Co ma zrobić firma pozycjonująca strony, kiedy dostaje takie oto zapytanie:
„Proszę o wycenę pozycjonowania dla fraz:
przesyłki do Anglii
paczki do Anglii
przesyłki do Niemiec
paczki do Niemiec
przesyłki paletowe
paczki Anglia
przesyłki Anglia
przesyłki międzynarodowe
paczki zagraniczne„
Oczywiście klient nie podał strony i prosi o ofertę cenową.
Każdy z nas ma jakiś cel swoich działań, klientowi zależy na szybkich rezultatach, Agencji SEO na pozyskaniu klienta za wszelką cenę - czy rzeczywiście tak powinna wyglądać współpraca ?
Internet AD 2015 to zupełnie inne reguły niż jeszcze 5-6 lat temu. Dzisiaj tzw. techniczne pozycjonowanie nie ma sensu, a utrzymywanie mitu SEO jako działań opartych tylko na frazach kluczowych jest wręcz szkodliwe.
Aby zmienić ten stan rzeczy firmy SEO powinny przedefiniować swój sposób współpracy z klientem, a klientów zachęcamy chociaż do podstawowego zapoznania się z tematem promocji firmy za pomocą marketingu internetowego.
Co tak na prawdę powinno być ważne w pozycjonowaniu strony internetowej ?
Poniżej kilka elementów, które oczywiście nie wyczerpują tematu:
1. Strona internetowa, która będzie obiektem naszych działań.
I to jak wygląda wcale nie jest najważniejsze. Klient nie znając całej perspektywy skupia się na kolorach, zdjęciach, efektach na stronie. Zapomina przy tym o szeregu sprawach takich jak np. użyteczność strony dla użytkownika, dostępność strony do urządzeń przenośnych, czytelności i prostota nawigacji, opracowanie ścieżki sprzedaży, odpowiednia zawartość strony, czytelne i trafne wezwania do akcji, dostosowanie strony do wymagań wyszukiwarek, itd, itp.
2. Odpowiedni plan działania.
Jeśli skupiamy się tylko na kilku frazach to po pierwsze: narażamy się na karę od Google, algorytm wyszukiwarki zmienia się tak często, że trudno przewidzieć co nastąpi jutro. Po drugie: możemy trafić przysłowiową kulą w płot. Bo skąd nasza pewność, że fraza X czy Y przyniesie nam korzyść ? Może dzięki niej zwiększymy ruch na stronie, ale czy na pewno zwiększy to naszą sprzedaż ?
3. Inne spojrzenie na pozycjonowanie.
To jest najtrudniejsza część - bo wiadomo jak trudno obalić mity, z którymi żyliśmy przez lata. Bo czym powinno być pozycjonowanie od początku ?
Pozycjonowanie nie jest przecież tym, czego chcesz drogi Kliencie dla swojej firmy. Twoim celem jest sprzedaż usług i produktów. Pozycjonowanie w tym procesie to tylko jedna z technik, cześć większej całości i tylko tak działania SEO powinny być rozpatrywane.
Pozycjonowanie to nie sprawdzanie czy fraza X jest na pozycji Y czy Z. Takie podejście mogło się sprawdzać w czasach kiedy konkurencja w Internecie była znikoma, a wyszukiwarka nie radziła sobie z „przekrętami” pozycjonerów.
Pozycjonowanie oderwane od rzeczywistości to tylko zwiększony ruch na stronie (często krótkotrwały) i zasilona kasa pozycjonera.
Na czym należy się zatem skupić myśląc o pozycjonowaniu serwisu ?
Na 5 elementach:
-
Strategii pozyskiwania klienta
-
Optymalizacji strony docelowej naszych działań
-
Promocji za pomocą dostępnych nośników
-
Analizach efektów
-
Optymalizacji działań
Rozwinięcie powyższych elementów to już jednaj temat na odrębne artykuły...
Jeśli spodobał Ci się ten wpis - podaj go dalej!