Tworzenie nowych treści czy optymalizowanie już istniejących – co jest korzystniejsze dla SEO?

Zależy Ci na tym, aby ogólna jakość Twojej strony była wysoka, zamiast koncentrować się wyłącznie na nowych stronach? Zastanawiasz się, co jest ważniejsze z punktu widzenia SEO – tworzenie nowych treści czy aktualizowanie i optymalizacja tych aktualnych? Sprawdźmy to!

Skontaktuj się z nami

Dzwonię w sprawie nowej usługi
Proszę o kontakt
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z polityką prywatności

Strony internetowe zyskują na wartości wraz z upływem czasu, ale czy zawsze?

Treści mają to do siebie, że wraz z upływem czasu nie zawsze tracą one na aktualności czy jakości. Dobrze skonstruowany content pozostanie aktualny na wiele lat. Co więcej, strony, które są opublikowane już od dłuższego czasu zapewne posiadają rozbudowane linkowanie oraz widoczność, co przekłada się na wartość strony. Tym samym nawet starsze treści mogą zajmować wysokie pozycje w wyszukiwarce i być postrzegane jako trafne i wartościowe. Zgodnie z wytycznymi Google dot. oceny jakości wyszukiwania „świeżość stron zazwyczaj nie ma większego znaczenia dla oceny jakości strony, a strony starsze również mogą mieć wysoką ocenę jakości”. Pamiętaj jednak, że nie wszystkie „stare treści” będą postrzegane jako te wiecznie na czasie. Treści, które ciągle uznawane są za aktualne to tzw. treści evergreen (czyli content będący wiecznie żywy, który za rok, 5 czy 10 lat nadal będzie aktualny). Pozostałe rodzaje treści mogą się „zestarzeć”, przez co Google może postrzegać dane podstrony jako niegodne zaufania i nieaktualne – tym bardziej, jeśli strony konkurencji będą regularnie aktualizowane! Z tego względu normalnie treści powinny być raz na jakiś czas sprawdzane i optymalizowane, zgodnie z aktualnymi trendami i frazami kluczowymi. Sprawdźmy jeszcze co na ten temat twierdzi Google. Według wytycznych Google dot. oceny jakości wyszukiwania „porzucone, nieutrzymywane witryny czy niedokładne i wprowadzające w błąd treści są powodem niskiej oceny jakości strony”. Jak widać, „stare treścimogą mieć dużą wartość, o ile są one treściami typu evergreen lub są optymalizowane. Na tej podstawie możemy uznać, że najlepszym rozwiązaniem jest poświęcenie 50% czasu na optymalizację istniejących treści, a kolejne 50% na tworzenie nowych treści.

Jak dbać o jakość i wartościowe treści na swojej stronie?

W celu utrzymania wysokiej jakości swojej strony warto co jakiś czas przeprowadzić audyt treści. To pozwoli na określenie priorytetów w zakresie odświeżania stron, a także pozwoli na zidentyfikowanie słabych, nieskutecznych czy nieaktualnych treści na Twojej stronie. Kolejnym krokiem, co oczywiste, jest zastosowanie się do wyciągniętych wniosków i odpowiednia optymalizacja contentu czy stworzenie nowych treści, pasujących do aktualnych trendów.

Optymalizacja contentu i tworzenie nowych treści przez specjalistów Exelmedia

Chcesz zadbać o treści na swojej stronie? W takim razie sprawdź naszą ofertę! Jesteśmy doświadczoną Agencją Marketingu E-commerce, która specjalizuje się w branży e-commerce. Nasi specjaliści przeprowadzą kompleksowy audyt Twojego sklepu internetowego, a następnie zajmiemy się content marketingiem, czyli odświeżeniem istniejących treści czy tworzeniem nowych. Sprawdź naszą ofertę już teraz!

Uczciwe pozycjonowanie SEO i reklama Google Ads

W dzisiejszym dynamicznym świecie online, gdzie skuteczna obecność w wyszukiwarkach i precyzyjna reklama stanowią klucz do osiągnięcia sukcesu biznesowego, w Exelmedia wychodzimy z ofertą uczciwego pozycjonowania SEO i efektywnej reklamy w Google Ads. Zapoznaj się z naszą propozycją i podnieś poziom swojej widoczności na uczciwych warunkach.

Dowiedz się więcej na temat uczciwych praktyk SEO i zapoznaj się z akcją społeczną, promującą uczciwe pozycjonowanie i reklamę w Google - #NABICIWSEO.

Porozmawiajmy o uczciwym marketingu

Dzwonię w sprawie nowej usługi
Proszę o kontakt
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z polityką prywatności