Uczciwe SEO czyli jakie?

Uczciwość to gra o sumie dodatniej, w której obie strony zadowolone są z wyniku gry, to przyjrzyjmy się z bliska fundamentom korzystnej współpracy w SEO.

Skontaktuj się z nami

Dzwonię w sprawie nowej usługi
Proszę o kontakt
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z polityką prywatności

Uczciwość to gra o sumie dodatniej, w której obie strony zadowolone są z wyniku gry, to przyjrzyjmy się z bliska fundamentom korzystnej współpracy w SEO.

Uczciwość w SEO z punktu widzenia klienta kupującego usługi

Nasze rozważania zacznijmy od określenia celów jakie powinny stawiać sobie obie strony, żeby uczciwość nie ucierpiała. 

Cele te jak to w życiu bywa czasami są zbieżne, a czasami odległe od siebie, warto jednak w współpracy kierować się pytaniem: czy będąc na miejscu mojego partnera chciałbym być tak traktowany?

Poniżej przedstawimy nasz punkt widzenia obu stron transakcji rynkowej jaką jest usługa SEO i jak proponujemy prowadzić komunikację by uczciwość nie ucierpiała.

Z punktu widzenia klienta kupującego usługi SEO często dochodzi do upraszczania rzeczywistości na kilku polach, które później są często źródłem nieporozumień, poniżej przykłady uproszczeń:

  • materia usługi pozycjonowania sprowadzana jest do wyboru słów kluczowych i pisania treści
  • wysoka pozycja w wyszukiwarce równa się wysokiej sprzedaży usług/produktów
  • SEO to remedium na każdą bolączkę biznesu i jest w stanie wyciągnąć biznes z każdych kłopotów
  • nie znam się na pozycjonowaniu dlatego zatrudniam specjalistów, którzy wiedzą co robią i na pewno powiedzą mi wszystko co należy wiedzieć o usłudze, którą kupuje (wszystkie plusy i minusy współpracy)

Na pierwszy rzut oka nie ma nic złego w tych założeniach, przecież nasz mózg tak działa, że upraszczając rzeczywistość jesteśmy w stanie w niej funkcjonować na co dzień i realizować nasze cele. Liczymy podświadomie, że druga strona transakcji zaspokoi nasze potrzeby. Należy jednak odpowiedzieć sobie na pytanie czy zawsze obie strony działają uczciwie i jesteśmy w stanie weryfikować w trakcie gry tą uczciwość?

Uczciwość w SEO z punktu widzenia wykonawcy usługi

Z punktu widzenia wykonawcy usługi SEO uczciwość wobec kupującego usługę powinna sprowadzać się m.in. do:

  • wyzbycia się już na początku współpracy chęci oszukania drugiej strony (poprzez kłamstwa, sztuczki sprzedażowe, działania tylko z chęcią zysku i nieetyczne umowy, które mają jak najdłużej przytrzymać drugą stronę za pomocą kar umownych itp.)
  • opracowania takiego systemu współpracy, który zarówno zrealizuje wspólne cele biznesowe jak i będzie w pełni transparentny i nie wprowadzi w błąd drugiej strony transakcji
  • opracowania strategii działań, która dowiezie z jak największym prawdopodobieństwem rezultaty w docelowym budżecie
  • edukowania z usługi SEO, szczególnie jeśli druga strona upraszcza rzeczywistość
  • komunikowania wprost swoich wątpliwości, problemów z osiągnięciem celów
  • braku składania obietnic bez pokrycia
  • podawania pełnej transparentności działań: co, za ile, gdzie i po co?

Uczciwość w pozycjonowaniu SEO – fundament korzystnej współpracy

To na nas jako wykonawcach usługi SEO spoczywa pełna odpowiedzialność za uczciwość naszych działań. Wszelkie próby manipulacji (kruczki prawne w umowach, brak możliwości wypowiedzenia) czy ukrywania faktów (raporty, które nic nie znaczą, a mają za zadanie uśpić czujność czy brak określenia własności architektury linkowania) psują relacje i są przyczyną tego, że nie ma mowy o uczciwym SEO.

Dla równowagi odbiorcy usług pozycjonowania często nie liczą swoich kosztów, nie dostosowują usługi SEO do swojego modelu finansowego i rzucają się z przysłowiową motyką na słońce (chcę za kwartał być jak konkurencja, która już od 4 lat inwestuje w SEO). Pomijamy kwestie braku płatności za usługi w terminie, bo to fundament uczciwej współpracy - tutaj też drodzy odbiorcy usługi należy posypać głowę popiołem…

Na wizerunek branży SEO pracujemy my wszyscy i jeśli naszą jedyną motywacją będzie pieniądz oraz brak poszanowania drugie strony transakcji, to każdy w tej grze straci, a uczciwość ucierpi. 

Co nam wtedy pozostanie? Regulacje, przymus i szukanie winnych...

Kończąc te krótkie rozważania o uczciwym SEO bądźmy optymistami, uczmy się od siebie nawzajem, inspirujmy swoimi branżami, bo uczciwość zawsze się obroni, gdyż stoi za nią dbanie o swój interes na równi z interesem drugiego człowieka.

Więcej na temat uczciwości w branży SEO możesz dowiedzieć się z akcji społecznej promującej uczciwe pozycjonowanie i reklamę Google Ads - #NABICIWSEO.

O autorze

Jan Maciaszek - Specjalista SEO/ADS

Swoją przygodę z e-commerce i marketingiem internetowym rozpoczął od praktyk w naszej firmie na stanowisku copywriter. Obecnie odpowiada za prowadzenie działań SEO (szczególnie pod kątem kreacji i optymalizacji treści w serwisach) i reklamę Google ADS. Prywatnie pasjonat dobrej kuchni, zdrowego odżywiania i sportu, który każdą wolną chwilę stara się spędzić aktywnie.

Quantum AI Platform est un site innovant dédié au trading, utilisant des algorithmes quantiques et l'intelligence artificielle pour optimiser les transactions en cryptomonnaies de manière sécurisée et efficace.

Porozmawiajmy o uczciwym marketingu

Dzwonię w sprawie nowej usługi
Proszę o kontakt
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z polityką prywatności