Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że kontynuując przeglądanie tej strony wyrażasz zgodę na zapisywanie na Twoim komputerze tzw. plików cookies. Ciasteczka pozwalają nam na gromadzenie informacji dotyczących statystyk oglądalności strony. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie ich zmień ustawienia swojej przeglądarki internetowej.
Google Analytics 4 zastępuje Universal Analytics
Kiedy Google Analytics 4 zastąpi poprzednią wersję? Zgodnie z informacjami Google istotne są dwie daty. Pierwsza z nich to 1 lipca 2023 – to właśnie tego dnia GA3 przestanie zbierać nowe dane. Druga data to ostatni dzień 2023 roku, czyli 31 grudnia 2023 – tego dnia całkowicie wygaśnie dostęp do Universal Analytics, a już kolejnego dnia nowe GA4 pozostanie jedyną możliwością zbierania danych.
Dlatego nie warto czekać na ostatnią chwilę. Nie ryzykuj utraty cennych danych i już teraz skorzystaj z wdrożenia GA4!
Chcesz uzyskać więcej informacji? Umów się na bezpłatne konsultacje i porozmawiaj z nami o rozwoju Twojego biznesu w sieci
Chcę rozwinąć swój biznes w sieci. Dzwonię do Was! 510 442 282Jak wdrożyć Google Analytics 4?
Na proces wdrożenia GA4 składa się kilka podstawowych kroków. Po pierwsze musimy lepiej poznać Twój biznes, dlatego też przeprowadzimy audyt, który pomoże nam dostosować konfigurację Google Analytics 4 do Twojego sklepu. Następnie przeprowadzimy kompletną analizę dostępnych źródeł danych o ruchu na Twojej stronie. Kolejnym krokiem jest opracowanie planu, którego realizacja zagwarantuje nam sukces. W dalszej kolejności pozostanie jedynie wdrożenie kompletnej analityki. Dodatkowo skonfigurujemy GA4 dla Twojego sklepu wykonując, m.in.:
- Wdrożenie kodu śledzenia Google Analytics poprzez Google Tag Manager
- Integracja z Google Search Console
- Integracja z Google Ads
- Włączenie zbierania danych demograficznych
- Utworzenie dodatkowego widoku danych dla celów w witrynie
- Wyświetlenie strony kontaktowej jako cel
- Wyświetlenie kluczowej strony jako cel
- Wykluczenie wszystkich działań znanych robotów
- Gromadzenie danych na potrzeby remarketingu
- Śledzenie wysyłania formularzy i konfiguracja jako cel
- Śledzenie kliknięcie w maile i konfiguracja jako cel
- Trackowanie kliknięć wychodzących z witryny
- Śledzenie odtworzenia filmu
- Śledzenie dotarcia do kluczowego elementu na stronie i konfiguracja jako cel
- Śledzenie głębokości przewijania
- Śledzenie wyświetlenie strony 404
- Wyświetlenie kluczowej strony
- Śledzenie wyszukiwania w witrynie
- Kod remarketingowy Google Ads
Szkolimy z zakresu korzystania z narzędzia i bieżących analiz na potrzeby firmowe.
Konfiguracja Google Analytics 4 – co obejmuje?
Przejście na GA4, które przeprowadzamy obejmuje:
- Utworzenie usługi GA4 oraz strumienia danych
- Implementację na stronie
- Przeniesienie zdarzeń/celi ze starego Universal Analytics
- Wykluczenie ruchu wewnętrznego
- Konfigurację niechcianych odesłań
- Zależnie od używanego CMS’a również przeniesienie rozszerzonego e-commerce
Nowe funkcje Google Analytics 4
- Nowy wygląd narzędzia
- Automatyczna analiza
- Możliwość stworzenia indywidualnych grup odbiorców
- Eksport danych do Big Query
- Możliwość ustawienia konwersji na podstawie danych historycznych
- Cross platform cracking (śledzenie międzyplatformowe)
Zmień Universal Analytics na Google Analytics 4 z Exelmedia
Google Analytics 4 to narzędzie, które nie różni się znacznie od Google Analytics. Niemniej migracja na GA4 jest niezbędna, ponieważ w innym wypadku utracisz wszystkie dotychczasowe dane! Nie podejmuj zbędnego ryzyka i nie odkładaj przejścia na Google Analytics 4 na później. Skontaktuj się z Exelmedia i już dzisiaj skorzystaj z profesjonalnego wdrożenia GA4!
Cena wdrożenia Google Analytics 4
Sama instalacja Google Analytics 4 to proces, który zajmuje około 2-3h, a jego cena wynosi 500 zł.* Natomiast konwersja oraz pozostałe elementy wyceniane są indywidualnie.
*jest to cena samej instalacji, która nie obejmuje pozostałych elementów wdrożenia GA4.