Wybór systemu i pozycjonowanie sklepów internetowych

Dzisiaj słów kilka o przyczynach niepowodzeń przy próbie zaistnienia w Internecie ze swoim sklepem internetowym. Sprawdźmy co wpływa na końcowy sukces w branży e-commerce?

Skontaktuj się z nami

Dzwonię w sprawie nowej usługi
Proszę o kontakt
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z polityką prywatności

Dzisiaj słów kilka o przyczynach niepowodzeń przy próbie zaistnienia w Internecie ze swoim sklepem internetowym. Sprawdźmy co wpływa na końcowy sukces w branży e-commerce?Mam nadzieję, że dobrze przemyślałeś co chcesz sprzedawać, wykonałeś analizę konkurencji i założyłeś strategię którą będziesz realizować.

  • Kolejnym krokiem jest wybór systemu sklepu internetowego co już samo w sobie nie jest proste. Rozwiązań na rynku dostępnych są setki: darmowe rozwiązania tzw. „open source” albo mniej lub bardziej udane rozwiązania autorskie. Wybór należy do Ciebie i jest kluczowy w powodzeniu dalszych etapów. O „darmowych” systemach jeszcze kiedyś napiszemy, dzisiaj skupimy się na rozwiązaniach autorskich.

  • Wybierając system autorski sklepu internetowego głównym czynnikiem, którym powinieneś się kierować jest ilość wdrożeń danego systemu i jego „staż” na rynku. Dzięki temu masz pewność, że producent miał czas na dopracowanie swojego produktu, a funkcjonalność którą otrzymujesz będzie wystarczająca. Masz też szanse do zasięgnięcia opinii innych właścicieli systemu sklepu – poproś meilowo wybrane osoby o opinię. Pamiętaj, że jeśli użytkownik nie będzie zadowolony, na pewno się o tym dowiesz – jeśli tylko spytasz.

  • Jeśli chodzi o cenę sklepu internetowego to nie ma tu jednej sprawdzonej metody wyboru. W systemach autorskich na cenę składają się zazwyczaj: cena systemu sklepu i cena wdrożenia plus usług dodatkowych. Unikajmy tanich usług, bo zazwyczaj nie oznaczają nic dobrego.

  • Pamiętaj również o licencji sklepu, nie kupuj sklepu jeśli nie jest to tzw. „licencja dożywotnia”.

  • Po wyborze sklepu i firmy, która dokona jego wdrożenia (sam proces wdrożenia zasługuję na osobny artykuł i nie będzie teraz rozwijany) będziesz mógł rozpocząć jego optymalizację pod kątem wyszukiwarek internetowych, a dopiero później będziesz mógł wdrożyć strategię pozycjonowania sklepu.​

Jeśli masz już sklep internetowy i chciałbyś go pozycjonować to zacznij od analizy sklepu czyli tzw. audytu SEO. Otrzymasz dzięki temu dokument, który wskaże najważniejsze błędy i sposoby ich naprawy. Dzięki temu dokonasz odpowiedniej optymalizacji sklepu internetowego i będziesz mógł śledzić efekty wprowadzonych zmian.

Pamiętaj! najpierw optymalizacja sklepu, a dopiero później tzw. pozycjonowanie.

No i zapomnij o tanich rozwiązaniach i jednorazowej opłacie za usługę. Każda branża i produkt wymaga indywidualnego podejścia i czasu, a to kosztuję.

Porozmawiajmy o twoim marketingu

Dzwonię w sprawie nowej usługi
Proszę o kontakt
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z polityką prywatności

Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że kontynuując przeglądanie tej strony wyrażasz zgodę na zapisywanie na Twoim komputerze tzw. plików cookies. Ciasteczka pozwalają nam na gromadzenie informacji dotyczących statystyk oglądalności strony. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie ich zmień ustawienia swojej przeglądarki internetowej.