Wybór systemu i pozycjonowanie sklepów internetowych

Dzisiaj słów kilka o przyczynach niepowodzeń przy próbie zaistnienia w Internecie ze swoim sklepem internetowym. Sprawdźmy co wpływa na końcowy sukces w branży e-commerce?

Skontaktuj się z nami

Dzwonię w sprawie nowej usługi
Proszę o kontakt
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z polityką prywatności

Dzisiaj słów kilka o przyczynach niepowodzeń przy próbie zaistnienia w Internecie ze swoim sklepem internetowym. Sprawdźmy co wpływa na końcowy sukces w branży e-commerce?Mam nadzieję, że dobrze przemyślałeś co chcesz sprzedawać, wykonałeś analizę konkurencji i założyłeś strategię którą będziesz realizować.

  • Kolejnym krokiem jest wybór systemu sklepu internetowego co już samo w sobie nie jest proste. Rozwiązań na rynku dostępnych są setki: darmowe rozwiązania tzw. „open source” albo mniej lub bardziej udane rozwiązania autorskie. Wybór należy do Ciebie i jest kluczowy w powodzeniu dalszych etapów. O „darmowych” systemach jeszcze kiedyś napiszemy, dzisiaj skupimy się na rozwiązaniach autorskich.

  • Wybierając system autorski sklepu internetowego głównym czynnikiem, którym powinieneś się kierować jest ilość wdrożeń danego systemu i jego „staż” na rynku. Dzięki temu masz pewność, że producent miał czas na dopracowanie swojego produktu, a funkcjonalność którą otrzymujesz będzie wystarczająca. Masz też szanse do zasięgnięcia opinii innych właścicieli systemu sklepu – poproś meilowo wybrane osoby o opinię. Pamiętaj, że jeśli użytkownik nie będzie zadowolony, na pewno się o tym dowiesz – jeśli tylko spytasz.

  • Jeśli chodzi o cenę sklepu internetowego to nie ma tu jednej sprawdzonej metody wyboru. W systemach autorskich na cenę składają się zazwyczaj: cena systemu sklepu i cena wdrożenia plus usług dodatkowych. Unikajmy tanich usług, bo zazwyczaj nie oznaczają nic dobrego.

  • Pamiętaj również o licencji sklepu, nie kupuj sklepu jeśli nie jest to tzw. „licencja dożywotnia”.

  • Po wyborze sklepu i firmy, która dokona jego wdrożenia (sam proces wdrożenia zasługuję na osobny artykuł i nie będzie teraz rozwijany) będziesz mógł rozpocząć jego optymalizację pod kątem wyszukiwarek internetowych, a dopiero później będziesz mógł wdrożyć strategię pozycjonowania sklepu.​

Jeśli masz już sklep internetowy i chciałbyś go pozycjonować to zacznij od analizy sklepu czyli tzw. audytu SEO. Otrzymasz dzięki temu dokument, który wskaże najważniejsze błędy i sposoby ich naprawy. Dzięki temu dokonasz odpowiedniej optymalizacji sklepu internetowego i będziesz mógł śledzić efekty wprowadzonych zmian.

Pamiętaj! najpierw optymalizacja sklepu, a dopiero później tzw. pozycjonowanie.

No i zapomnij o tanich rozwiązaniach i jednorazowej opłacie za usługę. Każda branża i produkt wymaga indywidualnego podejścia i czasu, a to kosztuję.

Uczciwe pozycjonowanie SEO i reklama Google Ads

Uczciwe pozycjonowanie SEO i skuteczne kampanie w Google Ads to kluczowe elementy sukcesu online każdej firmy. W Exelmedia zdajemy sobie doskonale sprawę, że każdy projekt wymaga indywidualnego podejścia i staranności. Nasza agencja oferuje kompleksowe usługi w zakresie pozycjonowania stron internetowych oraz reklam w Google Ads, oparte na solidnych strategiach, najnowszych trendach rynkowych, a przede wszystkim – na uczciwych warunkach współpracy. Zdobądź przewagę konkurencyjną i skontaktuj się z nami już dziś, abyśmy mogli wspólnie opracować strategię, która przyspieszy rozwój Twojego biznesu.

Zachęcamy także do pogłębienia tematu uczciwych praktyk SEO - zapoznaj się z akcją społeczną, promującą uczciwe pozycjonowanie i reklamę w Google - #NABICIWSEO.

O autorze

Jan Maciaszek - Specjalista SEO/ADS

Swoją przygodę z e-commerce i marketingiem internetowym rozpoczął od praktyk w naszej firmie na stanowisku copywriter. Obecnie odpowiada za prowadzenie działań SEO (szczególnie pod kątem kreacji i optymalizacji treści w serwisach) i reklamę Google ADS. Prywatnie pasjonat dobrej kuchni, zdrowego odżywiania i sportu, który każdą wolną chwilę stara się spędzić aktywnie.

Porozmawiajmy o uczciwym marketingu

Dzwonię w sprawie nowej usługi
Proszę o kontakt
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z polityką prywatności