Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że kontynuując przeglądanie tej strony wyrażasz zgodę na zapisywanie na Twoim komputerze tzw. plików cookies. Ciasteczka pozwalają nam na gromadzenie informacji dotyczących statystyk oglądalności strony. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie ich zmień ustawienia swojej przeglądarki internetowej.
Skontaktuj się z nami
Nie jest łatwo prowadzić własny biznes - wie lub zaraz dowie się o tym każdy właściciel małej firmy.
Dla wielu z Was Internet może wydawać się remedium na niską sprzedaż i brak klientów. Tak rzeczywiście może być, ale pojawia się podstawowy problem: w jakie rozwiązanie masz inwestować aby najlepiej wykorzystać skromny budżet na reklamę w Internecie?
Internet AD 2015 to zupełnie inne miejsce niż jeszcze 5-6 lat temu. Dzisiaj konkurencja jest na tyle duża, że gospodarowanie ograniczonym budżetem marketingowym jest nie lada wyzwaniem dla małej firmy.
Zanim zaczniesz inwestować swoje ciężko zarobione pieniądze, usiądź i dobrze się przygotuj - zapewniam, że czas spędzony nad planowaniem nie będzie czasem straconym.
Zacznij od mini strategii marketingowej
Nie chodzi tutaj o żmudne siedzenie nad tabelkami i wykresami, ale na odpowiedzi na kilka prostych pytań:
-
Jakie są Twoje cele ? , co chcesz osiągnąć poprzez reklamę ? - możesz posłużyć się w tym prostą zasadą SMART.
-
Kto będzie odbiorcą Twoich usług w internecie ? W tym celu możesz utworzyć tzw. PERSONY dla swoich usług i produktów.
-
Jaki masz budżet, który będziesz w stanie przeznaczyć na reklamę swojej firmy w internecie ? Pamiętaj, że reklama jest jedną z najważniejszych składowych marketingu i oszczędzając na niej wpędzisz swoją firmę w tarapaty!
Dobierz odpowiednie rozwiązanie do swoich potrzeb i możliwości.
Niby logiczne, ale w praktyce wiele małych firm nie może sobie z tym poradzić.
Codziennie jesteś bombardowany informacjami o sprawdzonych i skutecznych metodach marketingu w internecie - które wybrać ? Każde rozwiązanie, które wybierzesz powinno spełniać 3 kryteria:
-
elastyczność - każdy biznes jest inny i w Twoim biznesie mogą działać różne formy promocji, dobrze mieć i testować ich pełen wachlarz.
-
skalowalność - jeśli promocja działa to czy będziesz w stanie nie zwiększając znacznie kosztów, zwiększyć jej zasięg i skuteczność ?
-
szybkość - jak długo musisz czekać na rezultaty ? oczekujesz przecież sprzedaży tu i teraz - nie możesz pozwolić sobie na czekanie miesiącami na efekt!
Analizuj swoje poczynania.
Wszystko co robisz powinieneś kwantyfikować. Co to znaczy ? Spisuj i licz wszystko co dzieje się podczas prowadzenia działań promocyjnych, np. ilość telefonów do Twojej firmy, ilość otrzymywanych wiadomości, ilość osób przychodzących do Twojej siedziby. Dane te w połączeniu z statystykami internetowymi, np. Google Analytics - pozwolą na weryfikacje i doskonalenie działań marketingowych.
Znajdź odpowiedniego doradcę i partnera.
Jeśli prowadzisz małą firmę i nie masz doświadczenia w marketingu internetowym, to nawet nie zaczynaj wdrażać rozwiązań samemu - stracisz czas i energię, którą mógłbyś poświęcić na to co umiesz robić najlepiej.
I na koniec dobra rada:
nie zaprzestawaj działań marketingowych jeśli teraz jest dobrze i masz klientów, kiedy passa się odwróci, może być już za późno i wydanie pieniędzy na promocję będzie wymagać od Ciebie szeregu wyrzeczeń.
[author] [author_image timthumb='on']https://www.exelmedia.pl/nowa/wp-content/uploads/marcin-atamanczuk.jpg[/author_image] [author_info]Marcin Atamańczuk - Doświadczenie zdobywał w dziale analiz reklamy prasowej w grupie Media Regionalne. Od 2008 roku rozwija swoją pasję jaką jest marketing internetowy. Jego ulubionym tematem jest reklama w wyszukiwarkach i zwiększanie konwersji w serwisach www. Przez lata swojej pracy wypromował dziesiątki firm w Internecie. Obecnie zajmuję się doradztwem, opracowywaniem i wdrażaniem strategii marketingowej w internecie dla małych i średnich firm.[/author_info] [/author]