Zwiększanie sprzedaży w małej firmie - określanie celów

Nie jest łatwo prowadzić własny biznes - wie lub zaraz dowie się o tym każdy właściciel małej firmy.

Skontaktuj się z nami

Dzwonię w sprawie nowej usługi
Proszę o kontakt
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z polityką prywatności

Nie jest łatwo prowadzić własny biznes - wie lub zaraz dowie się o tym każdy właściciel małej firmy.

Dla wielu z Was Internet może wydawać się remedium na niską sprzedaż i brak klientów. Tak rzeczywiście może być, ale pojawia się podstawowy problem: w jakie rozwiązanie masz inwestować aby najlepiej wykorzystać skromny budżet na reklamę w Internecie? 

Internet AD 2015 to zupełnie inne miejsce niż jeszcze 5-6 lat temu. Dzisiaj konkurencja jest na tyle duża, że gospodarowanie ograniczonym budżetem marketingowym jest nie lada wyzwaniem dla małej firmy.

Zanim zaczniesz inwestować swoje ciężko zarobione pieniądze, usiądź i dobrze się przygotuj - zapewniam, że czas spędzony nad planowaniem nie będzie czasem straconym.

Zacznij od mini strategii marketingowej

Nie chodzi tutaj o żmudne siedzenie nad tabelkami i wykresami, ale na odpowiedzi na kilka prostych pytań:

  1. Jakie są Twoje cele ? , co chcesz osiągnąć poprzez reklamę ? - możesz posłużyć się w tym prostą zasadą SMART.

  2. Kto będzie odbiorcą Twoich usług w internecie ? W tym celu możesz utworzyć tzw. PERSONY dla swoich usług i produktów.

  3. Jaki masz budżet, który będziesz w stanie przeznaczyć na reklamę swojej firmy w internecie ? Pamiętaj, że reklama jest jedną z najważniejszych składowych marketingu i oszczędzając na niej wpędzisz swoją firmę w tarapaty!

Dobierz odpowiednie rozwiązanie do swoich potrzeb i możliwości.

Niby logiczne, ale w praktyce wiele małych firm nie może sobie z tym poradzić.

Codziennie jesteś bombardowany informacjami o sprawdzonych i skutecznych metodach marketingu w internecie - które wybrać ? Każde rozwiązanie, które wybierzesz powinno spełniać 3 kryteria:

  1. elastyczność - każdy biznes jest inny i w Twoim biznesie mogą działać różne formy promocji, dobrze mieć i testować ich pełen wachlarz.

  2. skalowalność - jeśli promocja działa to czy będziesz w stanie nie zwiększając znacznie kosztów, zwiększyć jej zasięg i skuteczność ?

  3. szybkość - jak długo musisz czekać na rezultaty ? oczekujesz przecież sprzedaży tu i teraz - nie możesz pozwolić sobie na czekanie miesiącami na efekt!

Analizuj swoje poczynania.

Wszystko co robisz powinieneś kwantyfikować. Co to znaczy ? Spisuj i licz wszystko co dzieje się podczas prowadzenia działań promocyjnych, np. ilość telefonów do Twojej firmy, ilość otrzymywanych wiadomości, ilość osób przychodzących do Twojej siedziby. Dane te w połączeniu z statystykami internetowymi, np. Google Analytics - pozwolą na weryfikacje i doskonalenie działań marketingowych.

Znajdź odpowiedniego doradcę i partnera.

Jeśli prowadzisz małą firmę i nie masz doświadczenia w marketingu internetowym, to nawet nie zaczynaj wdrażać rozwiązań samemu - stracisz czas i energię, którą mógłbyś poświęcić na to co umiesz robić najlepiej.

I na koniec dobra rada:

nie zaprzestawaj działań marketingowych jeśli teraz jest dobrze i masz klientów, kiedy passa się odwróci, może być już za późno i wydanie pieniędzy na promocję będzie wymagać od Ciebie szeregu wyrzeczeń.

Uczciwe pozycjonowanie SEO i reklama Google Ads

Uczciwe pozycjonowanie SEO i skuteczne kampanie w Google Ads to kluczowe elementy sukcesu online każdej firmy. W Exelmedia zdajemy sobie doskonale sprawę, że każdy projekt wymaga indywidualnego podejścia i staranności. Nasza agencja oferuje kompleksowe usługi w zakresie pozycjonowania stron internetowych oraz reklam w Google Ads, oparte na solidnych strategiach, najnowszych trendach rynkowych, a przede wszystkim – na uczciwych warunkach współpracy. Zdobądź przewagę konkurencyjną i skontaktuj się z nami już dziś, abyśmy mogli wspólnie opracować strategię, która przyspieszy rozwój Twojego biznesu.

Zachęcamy także do pogłębienia tematu uczciwych praktyk SEO - zapoznaj się z akcją społeczną, promującą uczciwe pozycjonowanie i reklamę w Google - #NABICIWSEO.

O autorze

Jan Maciaszek - Specjalista SEO/ADS

Swoją przygodę z e-commerce i marketingiem internetowym rozpoczął od praktyk w naszej firmie na stanowisku copywriter. Obecnie odpowiada za prowadzenie działań SEO (szczególnie pod kątem kreacji i optymalizacji treści w serwisach) i reklamę Google ADS. Prywatnie pasjonat dobrej kuchni, zdrowego odżywiania i sportu, który każdą wolną chwilę stara się spędzić aktywnie.

Porozmawiajmy o uczciwym marketingu

Dzwonię w sprawie nowej usługi
Proszę o kontakt
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z polityką prywatności